رییس سازمان دانش آموزی استان زنجان

هدف اصلی مانور زلزله آموزش صحیح پناه گیری و خروج اضطراری است

زنجان( پانا)- رییس سازمان دانش آموزی در برنامه مانور سراسری زلزله گفت هدف اصلی مانور زلزله آموزش صحیح پناه گیری و خروج اضطراری است.

کد مطلب: ۸۷۴۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی مانور زلزله آموزش صحیح پناه گیری و خروج اضطراری است

فیروز مهدی گفت: با توجه به اینکه کشور ما روی کمربند زلزله خیز جهان قرار گرفته است باید مسئولین کشوری تمام تلاش خود را درخصوص آموزش افراد برای کاهش آسیب های ناشی از این بلای طبیعی به کار گیرند.

وی افزود: در دسترس ترین و مستعد ترین قشری که می توان به آنها آموزش داد دانش آموزان هستند. چون هم قابلیت یادگیری بالایی دارند هم در دسترس هستند و هم می توان از طریق آنها آموزش را به خانواده ها منتقل نمود. و مهم ترین نکته ای که باید به دانش آموزان آموزش داده شود شیوه ی صحیح پناه گیری و خروج اضطراری است. علاوه بر اینها دانش آموزان باید کمک های اولیه، شماره تلفن های ضروری و شیوه ی قطع آب، برق و گاز را بلد باشند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اثر بخشی این مانورها و ضرورت بالا بردن آگاهیها برای کاهش آسیب ها هنگام مواجهه با بلایای طبیعی تعداد مدارس پایلوت افزایش یافته به طوری که ده مدرسه پایلوت در مرکز استان و پنج مدرسه از هر شهرستان این مانور را به طور همزمان اجرا نمودند.

مهدی افزود: «شایان ذکر است که در رویکرد جدید آموزشها که از سال 94 شروع شده است علاوه بر مدرسه ساکنین محله های همجوار نیز در این آموشها شرکت می نمایند و این باعث افزایش آگاهی فراگیر افراد و آمادگی بهتر آنها برای برخورد با این بلایای طبیعی میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار