مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

مانور "زلزله و ایمنی" در بیش از2000آموزشگاه سطح استان برگزار شد

بیرجند(پانا) ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت : مانور "زلزله و ایمنی" در بیش از2000آموزشگاه سطح استان وهمزمان باسراسرکشوردرآموزشگاه سلمان فارسی شهرستان بیرجند به طور نمادین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مانور "زلزله و ایمنی" در بیش از2000آموزشگاه سطح استان برگزار شد

محمد رحیم شهریاری در حاشیه بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس اظهار کرد: این مانور امروز همزمان با سراسر کشور و با شعار « مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برای ارائه آموزش اولیه ایمنی و نحوه صحیح پناهگیری، تخلیه ایمن، رسیدگی وتخلیه مصدومین، أطفأ حریق و... به دانش آموزان در زمان زلزله در سطح بیش از 2 هزار آموزشگاه سطح استان خراسان جنوبی برگزار شد.

وی افزود: در این مانور، ساکنین محله‌های مجاور مدارس نیز مشارکت می کنند و تمام مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان پایگاههای محلی مدیریت بحران ظرفیت سازی می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مدارس بهترین مکان برای ارائه این آموزش ها است و از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا داریم تا این مانورها به سالی یکبار خلاصه نشود و با کمک جمعیت هلال احمر مرتب برگزار کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه باید فرهنگ خود امدادی و دیگر امدادی را از طریق آموزش و پرورش به جامعه منتقل کنیم، ادامه داد: امروزه سازه های که در کشور و استان داریم مقاومت لازم را ندارد و بیشترین تلفات را در سازه های ساختمانی داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش باید بحث آموزش های ایمنی برای مقابله با زلزله جدی گرفته شود، افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان مجموعه مردم نهاد و امدادی پای کار است تا این آموزش ها را به مردم بدهد.

آمادگی دستگاه‌های امدادی و عملیاتی استان برای آموزش به مدارس

ابوالحسن میرجلیلی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در این مانور سراسری زلزله گفت: باید با برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی حساسیت در این استان زلزله خیر ایجاد شود چرا که هر 12 سال میانگین یک زلزله بالای 6 ریشتر اتفاق می افتد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مانور زلزله در مدارس، گفت: در این مانور دانش آموزان پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری را یاد می‌گیرند و برای خانواده ها خود به عنوان یک سفیر آموزش می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه زلزله هرگز خبر نمی کند لذا ما باید آمادگی مقابله داشته باشیم، تاکید کرد: در بحث ارتقای توان آمادگی مدارس این آمادگی در دستگاه های امدادی و عملیاتی استان وجود دارد که هر زمانی آموزش و پرورش استان اعلام کند آموزش ها ایمنی را به دانش آموزان سایر مدارس ارائه دهند.

میرجلیلی شعار مانور امسال را مدرسه ایمن ـ جامعه تاب آور دانست و عنوان کرد: افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش آموزان با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی از اهداف برگزاری مانور زلزله به شمار می رود.

وی اظهار داشت: این مانورها سبب می‌شود دانش آموزان که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، آمادگی خود را در مقابله با موقعیت‌های بحرانی و حوادث غیرمترقبه تمرین کرده نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار