بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس قم برگزار شد

فرصت زلزله با مدیریت بحران در جامعه تاب آور

قم (پانا)- بیستمین مانور سراسری زلزله با حضور آموزش و پرورش، هلال احمر، آتشنشانی و اورژانس با شعار مدیریت بحران جامعه تاب آور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
فرصت زلزله  با مدیریت  بحران در جامعه تاب آور

بیستمین مانور سراسری زلزله پیش از ظهر امروز با حضور شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش، اروجی مدیر کل مدیریت بحران، گلفشان مدیر کل جمعیت هلال احمر، بهشتی معاون استانداری، پور محمدیان رئیس سازمان دانش آموزی و تنی چند از مسئولین استانی در دبیرستان شهیده قضایی قم برگزار شد.

شیخ الاسلام در ابتدای این برنامه با اشاره به توانمندی دانش آموزان در حوزه های مختلف اظهار کرد: در همه مدارس مانور زلزله اجرا شده است که در 5 مدرسه از هر ناحیه مسئولین و کارگروه های ستاد بحران نیز در آن حضور یافته اند.

مدیر کل آموزش و پرورش با توجه به علمی بودن جایگاه دانش آموزان خواستار پر رنگ تر شدن نقش آنان و بلوغ مهارتی و فکری آنان همراه با بلوغ جسمی شد و خاطر نشان کرد: قرار گیری استان قم در گسل زلزله نیز می تواند علیرغم تهدید یک فرصت برای آمادگی بیشتر دانش آموزان و خانواده های آنان برای مقابله با بلایای طبیعی باشد.

اروجی نیز ضمن اشاره به نحوه شکل گیری زلزله بیان کرد: بسیاری از آسیب هایی که ناشی از زلزله باعث تلفات انسانی می شود به خاطر عدم مدیریت بحران و عدم حفظ خونسردی است که با توجه به آموزش هایی که دانش آموزان می بینند انتظار می رود این آموزه ها را به والدین خود نیز انتقال و تسری دهند.

مدیر کل بحران با اشاره به بحث مقاوم سازی سازه ها خواستر توجه بیش از پیش به زیرساخت ها و جلوگیری از خطر پذیر بودن آنان کرد و افزود: در آینده نزدیک سیستم هشدار زلزله در استان قم نصب خواهد شد.

گلفشان هم با اشاره به شعار مانور زلزله امسال مبنی بر مدیریت بحران جامعه تاب آور تأکید کرد: همه نهادها مسئول ارائه خدمات در مواقع ضروری و بحرانی هستند و لازم است با رعایت موارد حفظ ایمنی از بروز صدمات جبران ناپذیر اجتماعی جلوگیری نماییم.

پور محمدیان مجری برگزاری این مانور در حاشیه این مانور تصریح کرد: بیستمین مانور زلزله با همکاری مدیریت بحران، شهرداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، آتشنشانی، صدا و سیما و تمامی مدارس استان قم برگزار گردید.

خاطر نشان می شود مانور سراسری زلزله هر سال در هشتم آذرماه برگزار می گردد که امسال با توجه به تعطیلی اکثر مدارس در روز پنج شنبه یک روز جلوتر برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار