بیستمین مانور زلزله در مدارس استان اصفهان برگزار شد

اصفهان (پانا) - همزمان با سراسر کشور بیستمین مانور زلزله با شعار " مدرسه ایمن ، جامعه تاب آور " در مدارس استان اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بیستمین مانور زلزله در مدارس استان اصفهان  برگزار شد

این مانور برای بیستمین سال است که همزمان با سراسر کشور در مدارس استان اصفهان برگزار می‌شود و با همکاری مجموعه‌ای متشکل از اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، سازمان دانش آموزی استان، جمعیت هلال احمر، صدا وسیما و سازمان مدیریت بحران استانداری برگزار می‌شود.

هدف از اجرای مانور در مدارس این است که در شایع‌ترین خطر طبیعی که بحث زلزله هست آموزش‌هایی به دانش آموزان داده شود که در هنگام وقوع زلزله این خطرات کاهش یابد بدلیل اینکه خیلی از مردم نمی‌دانند هنگام وقوع زلزله چگونه رفتار کنند.

از نکات جالب برگزاری مانور در مدارس این است که این مدارس به مکان های اسکان‌ اضطراری به هنگام وقوع زلزله تبدیل می شوند و مدرسه ایمن و جامعه تاب آور شعار و هدف دیگر از برگزاری این مانور است تا این مدارس به کانون و هسته‌های بعد از زلزله تبدیل شوند و یک جامعه تاب آور را به وجود آورند و این رویکرد جدیدی است که برای سومین سال در حال پیگیری است.

لازم به ذکر است که بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین استان بصورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهید خرازی ناحیه ۳ برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار