در معاملات امروز بازارهای جهانی

قیمت نفت بیش از ۱ درصد جهش کرد

تهران (پانا) - روز چهارشنبه، پیش از اجلاس اوپک، که انتظار می‌رود در آن تولیدکنندگان در موردی فرمی از کاهش تولید توافق کنند تا وضع اشباع بازارها از بین برود، قیمت‌های نفت بیش از ۱ درصد جهش کرد.

کد مطلب: ۸۷۴۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
قیمت نفت بیش از ۱ درصد جهش کرد

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، پیش از اجلاس اوپک، که انتظار می‌رود در آن تولیدکنندگان در موردی فرمی از کاهش تولید توافق کنند تا وضع اشباع بازارها از بین برود، قیمت‌های نفت بیش از ۱ درصد جهش کرد.

بسته‌شدن یکی از میادین بزرگ نفتی انگلستان، در دریای شمال، برای انجام برخی تعمیرات، هم قیمت‌ها را تقویت کرد.

تا ساعت ۱۰:۴۵ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۶۸ سنت یا ۱.۳ درصد جهش کرد و به ۵۲.۲۴ دلار رسید.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، با ۷۸ سنت یا ۱.۳ درصد جهش، ۶۰.۹۹ دلار فروخته شد.

میدان نفتی بازارد، که حدود ۱۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کند، پس از کشف پوسیدگی در یک لوله، موقتا برای تعمیرات بسته شد. تاجران خبر دادند که در نتیجه این اتفاق، ۳ محموله‌ای که باید برای دسامبر بارگیری می‌شدند، کنسل شدند.

قیمت‌های نفت، با وجود جهش روز چهارشنبه، همچنان ۳۰ درصد از رکوردهای ماه اکتبر خود پایین‌تر هستند. پدیدار شدن وضع اشباع عرضه نفت و ضعف گسترده در بازارهای مالی، به بازار نفت فشار می‌آورد.

سقوط سنگین قیمت نفت در ماه اکتبر، به نوعی مشابه سقوط قیمت‌ها در سال ۲۰۰۸ است و خیلی شدیدتر از سقوط قیمت‌های نفت در ۲۰۱۴/۱۵ است.

سازمان کشورهای صادرکننده سوخت روز ۶ دسامبر در دفتر مرکزی خود در وین، جلسه‌ای برای مذاکره در مورد سیاست‌گذاری تولید خواهد داشت.

دیدار اوپک به دنبال دیدار این هفته رهبران جی۲۰ برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود در دیدار جی۲۰ که میزبان بزرگترین اقتصادهای جهان است، در مورد اختلافات تجاری آمریکا و چین و همچنین سیاست‌گذاری‌های نفتی مذاکره شود.

درحالی‌که اکثر تحلیل‌گران انتظار دارند اوپک به نوعی تولید خود را کاهش دهد، حال‌وهوای بازارهای نفت منفی باقی مانده است.

سازمان تجارت جهانی در آخرین چشم‌انداز خود که روز سه‌شنبه منتشر شد اعلام کرد که رشد تجارت جهانی در ربع چهارم سال ۲۰۱۸ کندتر خواهد شد و به کمترین رشد خود از اکتبر ۲۰۱۶ تا کنون خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار