مدیرکل آموزش و پرروش استان: آموزش از راه دور فرصت آموزشی مطلوب برای بازماندگان از تحصیل است

زنجان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرروش استان در گردهمایی موسسان مدارس آموزش از راه دور گفت: آموزش از راه دور فرصت آموزشی مطلوب برای بازماندگان از تحصیل است.

کد مطلب: ۸۷۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرروش استان: آموزش از راه دور فرصت آموزشی مطلوب برای بازماندگان از تحصیل است

مریم رشتچی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت مدارس آموزش از راه دور گفت :آموزش از راه دور یک فرصت آموزشی مطلوب برای دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به فعالیت این مدارس در پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت :دو گروه شامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیم که دسترسی به آموزش ندارند و افراد بزرگسال، تحت پوشش آموزش‌ از راه دور قرار می‌گیرند و آموزش دانش‌آموزان در این مدارس بصورت حضوری ، غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود.

رشتچی افزود : در راهکار شماره 4 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عدالت آموزشی در کشور اشاره شده است و ما معتقدیم که آموزش از راه دور می‌تواند منادی عدالت آموزشی باشد؛ ضمن اینکه در راهکار 7 سند تحول بنیادین به بهره‌گیری هوشمندانه از فناوری نوین در نظام تعلیم و تربیت اشاره شده است که آموزش از راه دور باید در این زمینه پیش‌قراول باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش از راه دور به صورت نیمه حضوری و غیرحضوری ارائه می‌شود که در همین راستا سه روش آموزشی شامل کتاب پایه، آموزش الکترونیکی و بیداری و شنیداری پیش‌بینی شده است.

رشتچی با اشاره به چالش های پیش روی مدارس آموزش از راه دور گفت: الکترونیکی شدن آموزش ها و فعالیت های مدارس راه دور یک ضرورت است و همه مدارس راه دور باید به سمت الکترونیکی شدن حرکت نمایند.

وی قانونمندی و توجه به آیین نامه ها و قوانین و مقررات را بسیار مهم دانسته اظهار داشت: همه مدارس از جمله مدارس آموزش از راه دور باید نسبت به اجرای قوانین و مقررات اهتمام بیشتری داشته باشند و تلاش کنند تا از آخرین آیین نامه ها ریال دستورالعمل ها و بخشنامه های اجرایی حوزه آموزش ، سنجش و سایر حوزه های آموزش و پرروش اطلاع حاصل نمایند.

در ادامه این همایش از مدارس آموزش از راه دور فعال با اهدای لوح تقدیر ، تجلیل به عمل آمد.

همچنین در پایان این مراسم از پوستر اولین جشنواره الگوهای فعال تدریس مدارس آموزش از راه دور رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار