حسین فرکی*

وضعیت اخلاق در فوتبال

کسانی که در دوران حیاتشان بذری که می‌کارند محصولش بعد از سال‌ها میوه می‌دهد و به این بهانه ما دور هم جمع می‌شویم تا یادی از مردی کنیم که در فوتبال ما اسمش، رفتارش و اخلاقش زبانزد است و کسانی که این ویژگی‌های مثبت را دارند همواره زنده هستند و مردم یاد و خاطره‌شان را زنده نگه می‌دارند و ما برحسب وظیفه در مراسم یادواره مرحوم دهداری حضور یافتیم.

کد مطلب: ۸۷۴۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

همچنین نام دهداری با واژه اخلاق روبه‌رو است و مهم است برای کسانی که پیرو این راه هستند. مسیر فوتبال غلط است و انتظار از افرادی داریم که الگو و بزرگ هستند و باید از آنها یاد بگیریم. امروز روز اخلاق است و دهداری معلم اخلاق است و او درس‌هایی به شاگردهای خود داده است که امروز ما یاد او را زنده نگه می‌داریم اما متاسفانه در عمل مسیرمان در فوتبال خوب نیست و همه مسائل را قصد داریم فدای فوتبال کنیم که زیبنده فوتبال و کشورمان نیست. همچنین انتظارمان از کسانی که 4 پیراهن بیشتر پاره کردند این است که فقط به‌دنبال نتیجه گرفتن برای اینکه به جام‌جهانی یا جام ملت‌های آسیا برویم نباشد و اخلاق را فدای نتیجه نکنیم. به‌طور حتم این بی‌اخلاقی‌ها را در سال‌های بعد هم شاهد خواهیم بود و باید فکر اساسی شود تا شاهد اتفاقات خوب باشیم و این رفتارها را مشاهده نکنیم.

اکنون در مقطعی هستیم که تیم‌ملی خوب و شایسته‌ای داریم و این موضوع را بازیکنان بارها نشان دادند. آنچه نگران‌کننده است بحث‌های حاشیه‌ای فوتبال ماست که هر چه به بازی‌ها نزدیک می‌شویم اتفاقاتی رخ می‌دهد که در یک جاهایی به ما آسیب می‌زند. ما همه چیز را فدای این بازی‌ها می‌کنیم تا نتیجه بگیریم و اگر به‌دنبال آن بی‌اخلاقی‌ها و حاشیه‌ها وجود داشته باشد به‌نظرم هیچ ارزشی برای ما ندارد و باید توجه ویژه به بحث اخلاق و فرهنگ داشته باشیم. تعدادی از پیشکسوتان در اینجا حضور دارند به‌خاطر مرام ومعرفت و اخلاقی که دهداری از خود به جای گذاشته است و این موضوع خیلی مهم است.

منبع: آرمان

* پیشکسوت فوتبال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار