۸ تیم بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مستقر شدند

تهران (پانا) - نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از استقرار ۸ تیم بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
۸ تیم بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مستقر شدند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، طیب قدیمی با بیان اینکه بیشتر مصدومان زلزله دو شب گذشته ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: در زلزله ۶.۴ ریشتری دو شب گذشته کرمانشاه، فردی که بر اثر مستقیم زلزله مصدوم شده باشد، مانند اینکه زیر آوار مانده یا شیشه‌ای به او خورده باشد، وجود نداشت و تمامی افراد در حین فرار و دور شدن از محل حادثه دچار آسیب شده بودند.

وی افزود: از ۷۳۷ نفر مصدوم این حادثه ۷۰۰ نفر سرپایی مداوا شده و ۳۷ نفر نیز جهت بررسی بیشتر به مراکز درمانی اعزام شدند و مشکل عمده این افراد نیز بریدگی کف دست، کف پا و مسائلی در همین حد بود.

قدیمی درباره وضع روانی زلزله‌زدگان بیان کرد: ۸ تیم بهداشت روان در آنجا مستقر شده و به ارزیابی روانی زلزله‌زدگان می‌پردازند و اگر نیاز و به ارائه خدمات و افراد بیشتر باشد، از استان‌های معین نیز تیم‌هایی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: خدمات بهداشت عمومی و بهداشت محیط نیز علی‌رغم وقوع این زلزله شدید نه تنها مختل نشده، بلکه به روال عادی خود بازگشته و همچنان به زلزله‌زدگان خدمات بهداشتی ارائه می‎شود.

قدیمی یادآور شد: خوشبختانه علی‌رغم شدت زیاد زلزله به دلیل آمادگی مردم از تجربه زلزله قبلی آسیب چندانی به مردم وارد نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار