معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر

کشف بیش از 12 تُن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته گذشته

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 12 تُن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از 12 تُن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسدالله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات در این هفته ۱۲ هزار و ۶۷۶ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۱۰ هزار و ۱۱۸ کیلوگرم بوده 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: این آمار در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته که مجموع کشفیات آن ۱۴هزار و ۶۳۱ کیلوگرم بوده ۱۳ درصد کاهش دارد. بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۰ هزارو ۳۳۳کیلوگرم بوده است که ۸۱ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

هادی‌نژاد ادامه داد: از این میزان، ۸۴۱ کیلوگرم حشیش، ۳۸۴ کیلوگرم مرفین، ۵۱۲ کیلوگرم هروئین،‏‏ ۴۵۵ کیلوگرم شیشه، ۱۴۷ لیتر مواد پیش‌ساز، ۵۶۷ هزارو ۲۶۷ عدد قرص روانگردان و ۱۴۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۹۵۹ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۳.۲ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است. افزایش کشفیات شیشه عمدتاً ناشی از کشف دو محموله بزرگ از این ماده در استان سیستان و بلوچستان شامل یک محموله دپو شده در شهرستان خاش به وزن ۳۳۸ کیلوگرم و یک محموله قاچاق احتمالا تولید شده در افغانستان که در مرز میرجاوه کشف شده است و روشن سازی ابعاد و زوایای پنهان محموله‌های مذکور در دست پیگیری است.

هادی‌نژاد ادامه داد: از مجموع ۲۱۷.۴ لیتر مواد پیش‌ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۱۲۷ لیتر مربوط به استان کرمانشاه و ۴۹.۴ لیتر سیستان و بلوچستان است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از مجموع ۵۶۷ هزارو ۲۶۷ عدد قرص‌ روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۵۴۶ هزار عدد مربوط به استان بوشهر است که معادل درصد کشفیات قرص‌های کشف شده در این مقطع در سطح کشور است، پس از بوشهر استان‌های سمنان با ۱۱هزار و ۸۷۸عدد، تهران با ۴۸۲۸ عدد و البرز با ۳۵۲۷ عدد در رده‌های بعدی قرار دارند.

این مقام مسئول در ستاد با بیان اینکه بالغ بر ۸۶.۶ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هشت استان کشور است،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۲۸۰۵کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۲۲ درصد کشفیات کشور است و سیستان و بلوچستان با ۲۶۳۴ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۹۹۳کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۱۰۷ کیلوگرم، فارس با ۹۴۱کیلوگرم، یزد با۵۲۶کیلوگرم، تهران با ۵۰۰ کیلوگرم و بوشهر با ۴۶۹کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی گفت: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان ، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۲.۴ درصد است. طی این مدت، ۱۲۹ دستگاه خودرو، ۱۵ دستگاه موتور سیکلت، یک قبضه سلاح و ۳۳ دستگاه موبایل توقیف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار