برگ های پاییزی از سطح شهر جهت تولید خاکبرگ جمع آوری می شود

ارومیه(پانا)-رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: برگ های پاییزی از سطح شهر جهت تولید خاکبرگ جمع آوری می شود.

کد مطلب: ۸۷۳۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
برگ های پاییزی از سطح شهر جهت تولید خاکبرگ جمع آوری می شود

علی شایگان اظهار کرد: تصویر زیبای برگ های پاییزی در پارک های سطح شهر جلوه زیبایی به فضای شهر می دهند و همواره این تصاویر مورد استقبال عموم شهروندان است.

وی اذعان کرد: امسال نیز همانند سال های قبل جمع آوری برگ ها از سطح معابر پارک ها و میادین در دستور کار سازمان قرار گرفته و هماهنگی لازم با مناطق 5 گانه فضای سبز سطح شهر جهت جمع آوری و حمل برگها و دپو در محل‌های تعیین شده صورت می‌پذیرد.

شایگان با بیان اینکه مکانی در نهالستان سازمان برای چال برگ تعبیه شده است، گفت: بخش عمده برگ های جمع آوری شده در این سازمان به کود برگ تبدیل شده و در واحد تولیدات سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته وی برگ‌ها با پا خوردن‌های بسیار چهره زیبای خود را از دست می‌دهند و در هنگام بارش باران موجب مسدود شدن کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و آب گرفتگی معابر می شوند از این رو جمع آوری برگ ها بیشتر در مکانهای پرتردد به صورت پیوسته انجام می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه بیان کرد: برگ ها در برخی از معابر و پارکها به مدت یک تا ۲ روز به منظور فضاسازی حال و هوای پاییز، جمع آوری نمی شوند تا حس و حال پاییز ،رنگ های زیبا و الوان با مناظر دلنشین به خوبی به مردم القاء شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار