مانور سراسری زلزله برگزار می شود

کرمانشاه (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی از برگزاری مانور زلزله و ایمنی مدارس امروز هفتم آذر ماه همزمان با مدارس سراسر کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله برگزار می شود

سید یحیی میرعباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا گفت:با توجه به آسیب پذیری دانش آموزان در برابر صدمات ناشی از زلزله بخش آموزش همگانی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برای کاربردی کردن آموخته های دانش آموزان پیرامون زلزله از سال 1374 اجرای مانور در سطح مدارس را طراحی کرد.

وی در ادامه افزود:این مانور همه ساله روز هشتم آذر ماه با همکاری وزارت آموزش و پرورش،علوم،کشور،جمعیت هلال احمر و سازمان صدا سیما برگزار می شود.امسال با توجه به اینکه هشتم آذر با روز پنجشنبه و تعطیلی مدارس متقارن شده برگزاری مانور به امروز هفتم آذر موکول شده است.

مدیر سازمان دانش آموزی با توجه به اینکه شعار امسال مانور زلزله و ایمنی مدارس "مدرسه ایمن-جامعه تاب آور" است اظهار کرد در شهر کرمانشاه با همکاری اداره آموزش و پرورش با توجه به آموزش های قبلی در هر یک از نواحی 5 مدرسه و جمعا در پانزده آموزشگاه مانور برگزار می شود.

این مقام مسئول در پایان سخنانش عنوان کرد:هدف از برگزاری مانور ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی،ایجاد آمادگی برای واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی است.

مانور سراسری زلزله امروز به صورت نمادین در مدرسه متوسطه دوره اول پسرانه شهید تعریف با حضور مسئولین ارشد استانی و اعضای کارگروه راس ساعت 10 برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار