فاطمه مهاجرانی بر ایجاد ارتباط ارگانیک ما بین دانشگاه فنی و حرفه ای و سمپاد تأکید کرد

تهران (پانا) - نشست مشترک مدیران معاونت آموزشی دانشگاه با مسوولین مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه مهاجرانی بر ایجاد ارتباط ارگانیک ما بین دانشگاه فنی و حرفه ای و سمپاد تأکید کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی، بعد از ظهر امروز سه شنبه ششم آذر ماه، فاطمه مهاجرانی رییس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در معیت معاونین آن مرکز در نشست هم اندیشی " هدایت دانش آموزان استعداد درخشان به آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی" حضور پیدا کرد.

بنابراین این گزارش در ابتدای این نشست دکتر غلامرضا کیانی مشاور آموزشی رییس دانشگاه در امور آموزشی ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در نشست، بر لزوم تمرکز و برند سازی بر روی رشته هایی که زمینه های اشتغال آن در جامعه فراهم است تأکید کرد و گفت: بنده معتقدم باید استعدادهای درخشان را جدی گرفت و با برنامه عملیاتی باعث ترغیب ایشان به آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای قبل از ورود به دانشگاه شد.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به بحث آموزش های عالی فنی و حرفه ای کمتر پرداخته شده و نوعاً آموزش ها، عرضه‌محور و بدون توجه به نیاز بازار کار بوده که در نتیجه جامعه با سیل عظیمی از دانش آموختگان بیکار مواجه شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس بیان داشت: مطالبات مقامات عالی رتبه نظام، ناظر به نقش آموزش‌های مهارتی در زمینه‌سازی برای علم نافع و تربیت نیروی انسانی تحول آفرین، ماهر و کارآفرین است لذا نگاه مثبتی به ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای و سمپاد در این زمینه دارم ومعتقدم بایستی کارگروه های مشترکی در خصوص همکاری های مشترک شکل بگیرد.

رییس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه فنی و حرفه ای بر ایجاد ارتباط ارگانیک ما بین دانشگاه فنی و حرفه ای، سمپاد و صنایع و مشاغل؛ از آغاز به کار آزمایشی طرح سمپاد مهارتی در استان البرز در شاخه گرافیک و شبکه اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به نیاز صنایع کشور به نیروی کار متخصص اولویت کنونی این مرکز، ترویج مهارت آموزی و حرفه آموزی از طریق اجرای طرح سمپاد مهارتی در کشور است.

وی افزود: در این راستا در حال پیگیری هستیم دانش آموزان مدارس سمپاد 2 دیپلم نظری و مهارتی را با گذراندن دوره های آموزش فنی در کنار دروس تئوری دریافت کنند.

مهاجرانی تصریح کرد بایستی فرهنگ سازی برای ورود دانش آموزان استعداد درخشان به هنرستان ها آغاز شود زیرا نگاه اصلی و هدف سمپاد دیگر تربیت دانشجویان تک رقمی کنکور نیست.

رییس مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: دانش‌آموزان استعدادهای درخشان دارای جایگاه مهمی در توسعه علمی کشور هستند و مرکز سمپاد از تمام ظرفیت‌های خود در راستای همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای در جهت حل معضل اشتغال و بیکاری جوانان استفاده می‌کند.

گفتنی است در این نشست تخصصی سالاریان و رحمانی معاونین مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان، ناطقی، اصغری و تقوایی از مدیران حوزه معاونت آموزشی دانشگاه حضور داشتند که مسائل مختلفی همچون چالش های پیش رو برای جذب دانش آموزان استعداد درخشان از جمله عدم امکانات کافی در مدارس و لزوم استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای، ایجاد هنرستان های جوار دانشگاه، تربیت نیروی متخصص و استاد کار ماهر برای مدارس و جذب دانش آموزان در سمپاد مهارتی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است در آینده نزدیک با عنایت به مذاکرات صورت پذیرفته، تفاهم نامه همکاری مابین دانشگاه فنی و حرفه ای و سمپاد به امضاء خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار