طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حفظ هویت تاریخی شهر شیراز

سرپرست استانداری فارس در جلسه بررسی طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ و محلات هدف طرح بازآفرینی شیراز، با اشاره به اینکه طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم مطهر شاهچراغ نیز در بافت تاریخی شیراز قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن تصمیمات در این خصوص و مشخص شدن جزییات آن روند توسعه حرم و فضای پیرامونی آن با حفظ آثار و هویت تاریخی شهر تسریع شود.

کد مطلب: ۸۷۳۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) با حفظ هویت تاریخی شهر شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس یدالله رحمانی در جلسه برسی طرح توسعه حرم مطهر شاه چراغ و محلات هدف طرح بازآفرینی شهر شیراز که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ابتدا به بیان ویژگی ها و تشریح توانمندی های استان فارس پرداخت و افزود: استان فارس با 122 هزار کیلومتر وسعت و 4 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 29 شهرستان، 110 شهر، 205 دهستان و 4هزار روستا است.

وی با تاکید بر ظرفیت های متعدد استان فارس در حوزه های مختلف، عنوان کرد: بیش از 10 درصد امنیت غذایی کشور در بخش کشاورزی استان فارس تامین می شود همچنین این استان با دارا بودن بیش از 5 هزار واحد تولیدی جز 5 استان برتر در این حوزه است.

سرپرست استانداری فارس با اشاره به وجود 5 اثر تاریخی و میراثی بین المللی، بیش از 2900 اثر تاریخی ،1400 اثر مذهبی و سایر ظرفیت های گردشگری بر جایگاه برتر فارس در حوزه گردشگری تاکید کرد.

به گفته ی وی شاخص های اقتصادی استان فارس در دولت تدبیر و امید پیشرفت درخور توجهی داشته است و نرخ بیکاری که در ابتدای فعالیت دولت 16.5 درصد بود اکنون و در سه ماهه دوم سال 97 به 8.7 درصد کاهش یافته است.

رحمانی افزود: شاخص بهبود فضای کسب و کار نیز از رتبه 18 در سال 94 به رتبه یک در سال 96 و رتبه 2 در سال 97 بهبود یافته و در بخش سرمایه گذاری خارجی نیز استان فارس با جلب هزار و 8 میلیارد دلار استان برتر کشور بوده است.

وی افزود: صادرات غیر نفتی استان فارس نیز در سه سال گذشته با بیش از 110 درصد افزایش رو به رو بوده است.

سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه مطالعات بازآفرینی بافت ها و محلات فرسوده در 17 شهر استان فارس آغاز شده است، افزود: بیش از 4 هزار هکتار بافت فرسوده در استان فارس وجود دارد و 1800 هکتار از آن مربوط به شهر شیراز است که بافت 350 هکتاری تاریخی شیراز نیز در دل این بافت فرسوده قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح توسعه 57 هکتاری حرم مطهر شاهچراغ نیز در بافت تاریخی شیراز قرار دارد، ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن تصمیمات در این خصوص و مشخص شدن جزییات طرح، روند توسعه حرم و فضای پیرامونی آن با حفظ آثار و هویت تاریخی شهر تسریع شود.

مهندس رحمانی از وزیر راه و شهرسازی خواستار تسهیل در روند اجرای طرح بازآفرینی آرامگاه سعدی و حافظ شد و افزود: سهم استان فارس در طرح بازآفرینی محلات و بافت های فرسوده ساخت 3400 واحد مسکونی است، و این طرح در 6 شهر مرودشت، کازرون، لار، سپیدان، شیراز و فیروزآباد آغاز و عملیات اجرایی آن نیز در دو شهر مرودشت و لار شروع شده است که انشالله با برنامه ریزی های انجام شده استان فارس جز استان های برتر و پیشرو در اجرای این طرح خواهد بود.

به گفته ی وی در حال حاضر 280 کیلومتر آزاد راه در استان فارس در دست ساخت است که 223 کیلومتر آن مربوط به آزاد راه شیراز - اصفهان و ما بقی مربوط به آزاد راه لامرد - پارسیان است.

رحمانی با تاکید بر اهمیت آزاد راه شیراز - اصفهان به پیشرفت فیزیکی 78 درصدی پروژه اشاره کرد و افزود: امیدواریم با مساعدت وزیر محترم راه و شهرسازی این پروژه در سال 98 به بهره برداری برسد.

سرپرست استانداری فارس با اشاره به اینکه هم اکنون 458 کیلومتر بزرگراه و 341 کیلومتر راه اصلی در حال احداث است ، افزود: با توجه به اهمیت راه آهن شیراز -بوشهر خواستار توجه ویژه وزارت راه و مساعدت با این پروژه و گرفتن مصوبه شورای اقتصاد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار