امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان خوزستان

اهواز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از امضای تفاهم نامه اجرای "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان" بین آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان خوزستان

محمود معزی اظهار کرد: شناخت آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت های کارگروهی و توسعه ظرفیت های دانش آموزی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی در ادامه افزود: گروه هدف کلیدی در این طرح، دانش آموزان دوره متوسطه اول و پایه هشتم هستند.

معزی خاطر نشان کرد: "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان "امسال با رشد 100 درصدی در 310 مدرسه استان اجرایی می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان، توضیح داد: کارگاه های آموزشی "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان" در راستای تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان اجرا می شوند.

وی با اشاره به افزایش نرخ پوشش مدارس مجری این طرح، گفت: دومین گروه از دبیران درس های مطالعات اجتماعی و تفکر و سبک زندگی در دومین کارگاه آموزشی "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان" با حضور مدرسین کشوری آموزش و پرورش و بهزیستی برگزار شد.

معزی در ادامه تصریح کرد: کمیته راهبری "طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان" به منظور بررسی روند اجرای طرح در مدارس استان با حضور رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش و کارشناسان دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل بهزیستی استان به صورت ماهانه تشکیل جلسه می دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان، اظهار کرد: این طرح برای سومین سال متوالی در مدارس استان اجرا شده است که امیدواریم شاهد ارتقای هرچه بیشتر سطح سلامت اجتماعی دانش آموزان و کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان نقش مهمی در اجرای برنامه های اجتماع محور و کاهش آسیب های اجتماعی دارند، گفت: نوجوانان از ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت خطرهای پیرامون خود و ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسئله برخوردار هستند.

معزی، توضیح داد: ترویج و تقویت مهارت های مشارکتی دانش آموزان سبب پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود و آن ها را برای رویارویی با خطرهای احتمالی آماده تر می سازد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در پایان، خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان و ارتقای سطح فکری و فرهنگی آن ها از اولویت های برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار