تبیین عوامل ماندگاری انقلاب مطالبه رهبری است/ دشمن به دنبال تزلزل عملی و شبهه فکری نسبت به انقلاب است

قم (پانا)- نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبیین عوامل ماندگاری انقلاب نقش دشمن را ایجاد ضعف عملی و شبهه فکری در انقلابیون دانست.

کد مطلب: ۸۷۳۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تبیین عوامل ماندگاری انقلاب مطالبه رهبری است/ دشمن به دنبال تزلزل عملی و شبهه فکری نسبت به انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «عبدالله حاج صادقی» در همایش روحانیون شاغل و پیشکسوت نمایندگی ولی فقیه در رده‌های سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) که در سالن شهید اخلاقی سپاه برگزار شد، طی سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، هفته وحدت و ۱۷ ربیع الاول اظهار داشت: سالروز میلاد پیامبر عظیم الشانی است که که حق حیات بر گردن همه ما دارد و همچنین میلاد امام جعفر صادق (ع) که حیات را برای ما استمرار بخشید.

وی با استناد به فرمایشاتی از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: ماموریتی که انبیاء الهی داشته اند، امروز روحانیت وارث همان ماموریت هستند و این در واقع وراثت عملی روحانیت از انبیاست که امروز روحانیون ما در صف «فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر» هستند.

حاجی صادقی با تشریح سه ماموریتی که روحانیت از انبیا بخصوص پیامبر عظیم الشان اسلام به ارث برده خاطرنشان کرد: اسلام دین صامت و ساکت نیست که هر کسی قرائت‌های مختلفی از آن ارائه دهد، اسلام سخنگو دارد و قرآن، پیامبر را سخنگو معرفی کرده و لذا نخستین ارث روحانیت از انبیاء، سخنگو بودن برای دین است.

وی اقامه دین را دومین ماموریت روحانیت نام برد و افزود: خدا هر پنج پیامبر اولوالعزم را نام برده و میگوید ماموریت آن‌ها اقامه دین و راهبری است، آن‌ها فقط آدرس نمی‌دهند بلکه نقش ولایی و مدیریتی هم دارند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه ادامه داد: ماموریت و شان سوم روحانیت، دفاع از دین است و هر جا دین خدا به خطر بیفتد آبرو و تقیه و خانواده و مصلحت اندیشی و ... معنا ندارد.

وی با تشریح الزامات انجام ماموریت‌های سه گانه روحانیت تاکید کرد: کسی که می‌خواهد سخنگو و زبان دین باشد، باید دین شناس باشد و فلسفه حوزه‌های علمیه هم همین است یعنی سخنگو و متخصص در دین تربیت کند فلذا روحانیت باید درک دقیق وعمیق از واقعیات موجود داشته و به اوضاع تسلط و احاطه داشته باشد.

حاجی صادقی افزود: خیلی از اشتباهات بر اثر بی بصیرتی نسبت به واقعیات، اقتضائات، دردها، آسیب‌ها و نیاز‌ها پیش می‌آید و روحانیون به مثابه یک پزشک هر چند ماهر، اگر معاینه و بررسی دقیق نداشته باشند، نسخه انحرافی برای مشکلات خواهند پیچید.

وی با بیان شبهه‌ای که مطرح می‌شود اگر اهل بیت نور واحدند چرا رفتارهایشان متفاوت است و چه عاملی سبب شده دفاع از دین در زمان هر امام معصومی به شکلی جلوه گری کند، خاطرنشان کرد: در پاسخ به اینگونه سوالات و ابهامات باید اقتضائات و واقعیات را شناخت و صلح امام حسن (ع) و ولایت عهدی امام رضا (ع) و جریان کربلا و ... را با توجه به آن تبیین کرد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: روحانیون شاغل در سپاه خیلی می‌توانند کمک کنند که خواص جامعه نسبت به واقعیات مسلط شوند و در تریبون‌های عمومی و در تالیف کتاب ها، کانّه در خلا نباشند.

وی با اشاره به جمله شهید مطهری گفت: این شهید بزرگوار فرمودند: آنچه من سخنرانی کردم بر اساس نیاز مخاطب بود نه بر اساس علم خودم.

حاج صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی چرایی رویگردانی صحابه پیامبر از اسلام ناب، ابراز کرد: باید دید چه کسانی اسلام را از ماهیت خودش جدا کردند، چه کسانی اسلام ظلم ستیز، عدالت محور و آخرت گرا را به روزی انداختند که از اسلام جز پوسته‌ای باقی نماند؟ و چرا ۷۰ روز پس از غدیر، جریان سقیفه پیش آمد؟

وی با بیان اینکه خیلی از صحابه در رکاب پیامبر (ص) و از جمله جانبازان و مجروحان آن جنگ‌ها بودند، افزود: امروز نیز ممکن است همین گرفتاری‌ها را داشته باشیم، انقلاب ۴۰ ساله شده و دشمن نتوانسته نقشه هایش را عملی و انقلابیون را قاتل انقلاب کند، ولی این نقشه و جمع بندی را دارد که انقلاب از کار و تحرک باز نمی‌ایستد مگر بدست خود انقلابیون.

نماینده، ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دو عامل است که مسلمانان مجاهد و رزمنده را به قاتل انقلاب تبدیل می‌کند، یکی لغزش فکری و دیگری شبهه و تزلزل علمی نسبت به گذشته و بی بصیرتی است.

وی با اشاره به جریان «ربیع بن خثیم» در زمان امیرالمومنین (ع) خاطرنشان کرد: این شخص دنیاطلب نبود، انحراف اعتقادی هم نداشت، اما نمی‌توانست جنگ با نماز شب خوان‌ها را حل کند، خیلی‌ها این مدلی با انقلاب مشکل دارند و لذاست که عده‌ای تربیت می‌شوند که قربه الی الله با انقلاب بجنگند.

حاج صادقی یادآور شد: سردار شهید همدانی قبل از اعزام به آخرین ماموریت خود در سوریه گفت: داعشی‌ها نمی‌جنگند که پیروز شوند، بلکه به زعم باطل خود می‌جنگند که شهید شوند و خدمت رسول الله برسند.

وی با اشاره به اینکه جریان داعش ریشه در سال‌ها قبل در کنفرانس اورشلیم دارد، گفت: وقتی در آنجا مطرح شد که شیعه دو بال انتظار و عاشورا دارد، از آن موقع تاکنون آل سعود ماموریت یافت تا طلابی تربیت کند که با عملیات انتحاری کشته شوند و به بهشت بروند.

حاج صادقی ادامه داد: روحانیت به عنوان سخنگوی دین باید به گونه‌ای دین را بیان کند تا شبهه و لغزشی پیش نیاید، باید به استناد «ثم لم یرتابوا» استقامت فکری در دین ایجاد کنند؛ در تاریخ هم عده‌ای بودند که منازعه بین حضرت علی (ع) و معاویه را بر سر دنیا عنوان می‌کردند و موضع بی طرفی گرفته و جنگ با اهل قبله را روزه شک دار می‌دانستند.

وی با بیان اینکه برخی امروز می‌گویند عصر امام و انقلاب به پایان رسیده و ادبیات لاشرقیه و لاغربیه جایی ندارد، عنوان کرد: متاسفانه حتی عده‌ای از اینکه سفارت آمریکا را اشغال کرده اند، از این کار خود اعلام بیزاری و موضع انقلابی حضرت امام (ره) را در این مورد محکوم می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه افزود: اینکه به طور گسترده به ادبیات انقلاب هجمه و حمله می‌شود، برای اینست که ایمان‌های راسخ را متزلزل کرده و استقامت فکری را از مردم بگیرند.

وی معرفی عناصر ماندگاری انقلاب را مطالبه مقام معظم رهبری دانست، سپس ادامه داد: پس از تزلزل در استقامت فکری، عامل دیگری که مسلمانان صدر اسلام را به جبهه مقابل اسلام کشاند، عدم استقامت عملی در برابر جاذبه‌های دنیایی بود و دشمن به دنبال این است که با احیاء سکولاریسم و طرح دینداری بدون موضع گیری انقلابی، جریان انقلاب را عملا به دست انقلابیون به شکست بکشاند.

حاجی صادقی با بیان اینکه دشمن در تلاش است مسئولان را گرفتار انحراف علمی نموده و ادبیات مقاومت و روحیه انقلابی و جهادی را تضعیف کند، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد با سیاه نمایی و بزرگ کردن ضعف‌ها کاری کند که گرایش جامعه به دنیا بیشتر شود تا اگر در یک جریان انتخاباتی، دو پرچم با شعار‌های آخرت گرایی و معیشت و آزادی بلند شد، مردم به پرچم و شعار دوم تمایل پیدا کنند و در این صورت است که مردم، انقلاب شکن می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که امروز مسوولیت داریم فکری به حال این بیماری کنیم، خاطرنشان ساخت: بعد حماسی هیئت‌ها و مجالس عزاداری در محرم و صفر امسال نسبت به گذشته، بیشتر شده بود و حقایق زیارت عاشورا خودش را بیش از پیش نشان داد و مردم نشان دادند که آمده ایم با حسین بودن و در جبهه حسین ماندن را یاد بگیریم.

نماینده، ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: در مقابل جریانی که با شعار دفاع از معیشت، یاس و ناامیدی و بی اعتمادی نسبت به نظام ایجاد می‌کند، روحانیت نمی‌تواند ساکت باشد و امروز زمان آن است که با روحیه جهادی و انقلابی در مقابل جریان مذکور بایستد.

وی تاکید کرد: حضور نقش آفرین و بصیرتی روحانیون شاغل در سپاه در کنار ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه می‌تواند منشاء خدمات موثر و فراوانی باشد.

حاج صادقی خطاب به روحانیون شاغل در رده‌های سپاه توصیه کرد: در ایام مختلف نسبت به استقامت فکری و عملی در مورد انقلاب، بصیرت افزایی کنید، از مسائل حاشیه‌ای که روحانیت را از اصل محتوا دورمی کند، احتراز کنید، در هه جا از اصول انقلاب محکم دفاع کنید و افردی را تربیت نمایید که به مصداق «انما المومن الذین امنوا بالله و رسوله ثم لم یرتابوا» صادق در ایمان بوده و استقامت فکری و عملی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار