رئیس سازمان دانش آموزی استان زنجان خبر داد:

آمادگی سازمان دانش آموزی برای همکاری در هر چه بهتر برگزار شدن مانور سراسری زلزله

زنجان(پانا) - رئیس سازمان از آمادگی این سازمان برای همکاری با مدارس در خصوص هر چه بهتر برگزار شدن مانور زلزله خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی سازمان دانش آموزی  برای همکاری در هر چه بهتر برگزار شدن مانور سراسری زلزله

فیروز مهدی در خصوص همکاری در برگزاری هر چه بهتر مانور سراسری زلزله با مدارس گفت: در خصوص برگزاری بهتر این مانور، با مدیریت بحران استان، سازمان هلال احمر،شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، و آموزش و پرورش مناطق و نواحی 1و2 زنجان هماهنگیهای لازم انجام شده است تا ماشین های آتش نشانی، نیروهای امداد هلال احمر و آمبولانس ها برای آشنایی هر چه بهتر دانش آموزان با شرایط برخورد با این بلای طبیعی و چگونگی عملکرد بهتر آنها، در مدارس حضور داشته باشند.

رییس سازمان دانش آموزی استان اضافه کرد: هدف از برگزاری سالیانه این مانور مهارت آموزی به دانش آموزان برای اقدام و عمل در شرایط بحران است. دانش آموزان باید روش پناه گیری صحیح، خرو ج اضطراری ،کمک های اولیه، شیوه ی قطع آب و برق و گاز، شماره های اضطراری برای درخواست کمک را بلد باشند و از طریق انها آموزش به خانواده ها منتقل شوند.

ایشان اشاره نمودند: در زلزله هایی که در طول سالهای گذشته در کشور رخ داده مشخص شده است که دانش آموزان آموزش دیده شیوه ی پناه گیری، و انجام کمک های اولیه را بهتر از افراد آموزش ندیده اجرا نمودند. این امر به کاهش آسیبهای ناشی از بلایای طبیعی کمک زیادی می کند.واز نتایج بدست آمده از بازخوردپژوهش های انجام شده حاکی از اینست که از تلفات زلزله ای طبیعی دانش آموزانی که آموزش دیده اند دچار تلفات کمتری شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار