ترویج آموزه‌های قرآنی از اولویت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت است

کرمانشاه(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست ستاد اجرایی طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم، تسهیل و اشاعه‌ی آموزه‌های قرآن را وظیفه‌ی شرعی همه‌ی مسلمانان دانست و افزود: ترویج آموزه‌های قرآنی از اولویت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۷۳۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج آموزه‌های قرآنی از اولویت‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت است

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست ستاد اجرایی طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: قرآن ارزشمندترین هدیه‌ای است که از جانب پروردگار به انسان داده شده و ما موظف هستیم، قدر این نعمت بیکران را بدانیم و آموزه‌های آن را در زندگی خود به کار ببریم.

وی با اشاره به این نکته که در مشکلات موجود جامعه همگی مقصر هستیم، افزود: اگر هر کس به اندازه‌ی خودش در گسترش آموزه‌های قرآنی و سبک زندگی اسلامی تلاش کند، خیلی از مشکلاتی که امروزه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، به وجود نمی‌آیند و هزینه‌های سنگینی بر دولت و ملت تحمیل نمی‌شود.

این مقام ﻣﺴئول آموزش و پرورش ﺗﺄکید کرد که تنها خواندن قرآن کافی نیست؛ بلکه باید مفاهیم بنیادین آن را فهمید و در زندگی به کار برد؛ زیرا قرآن شاه‌راهی برای سعادت بشر ترسیم می‌کند و این ما هستیم که باید قدم در این مسیر بگذاریم؛ چون در مسیر قرآن بودن بسیار مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: باید زمینه‌های لازم را برای اندیشیدن فرزندان‌مان فراهم کنیم و فرصت تفکر را به آنان بدهیم تا خودشان راه را از بیراهه تشخیص دهند؛ زیرا انسان هرگاه آزادانه بیندیشد و آگاهانه تصمیم بگیرد، نتایج مطلوب‌تری به دست می‌آید.

مجید یزدان‌پناه در بخش دیگری از سخنان خود، ریشه‌ی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را، عدم توجه کافی به قرآن و آموزه‌های دینی دانست و افزود: دروغ، ریاکاری، غیبت، تقلب و ... همگی با فاصله‌گرفتن از قرآن ﻧﺸﺄت می‌گیرند و ما هرچه از تعالیم ناب دینی خود دورتر باشیم، به مشکلات بیشتری دچار خواهیم شد.

وی در پایان اظهار داشت: ﺗﺄمل و تدبر در قرآن، اهمیت فراوانی دارد و راه سعادت از آموزه‌های دینی به دست می‌آید و لازمه‌ی هدایت و کمال، زیستن با قرآن است؛ همانطور که مولانا می‌سراید: «نیست ممکن جز به قرآن زیستن».

در ادامه‌ی این نشست، عظیمی، رییس اداره‌ی قرآن، عترت و اقامه‌ی نماز آموزش و پرورش کل استان به تبیین چارچوب‌های طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم پرداخت و گفت: این یک طرح ملی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. اخلاق، انسانیت و تقوا در پرتو تعالیم قرآنی میسر می‌گردد؛ زیرا قرآن بهار دلها و آرام‌بخش روح ﻣﺆمنان است.

رییس اداره‌ی قرآن، عترت و اقامه‌ی نماز، تعامل همه‌جانبه‌ی مجموعه‌ی آموزش و پرورش را برای به ثمرنشستن طرح مذکور خواست و عنوان کرد: هدف ما از اجرای این طرح، هدایت صحیح 30 هزار دانش‌آموز است که بی‌شک اثرات خوب آن را در خانواده‌ها نیز مشاهده خواهیم کرد.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌ی قرآن، همراه و هم‌سو با این طرح آموزش و پرورش، برنامه‌هایی را در تلویزیون، پخش می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار