مدیر کل آموزش و پرورش:دستیابی به توسعه پایدار مستلزم هماهنگی و همراهی همه ارکان جامعه می‌باشد

کرمانشاه (پانا) - چهارمین نشست بهبود کیفیت استان که با حضور رؤسای آموزش‌ و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق، اعضای اصلی و مدعو در سالن جلسات اداره کل تشکیل گردید.

کد مطلب: ۸۷۳۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش:دستیابی به توسعه پایدار مستلزم هماهنگی و همراهی همه ارکان جامعه می‌باشد

مجید یزدان پناه در این نشست، گفت: دستیابی به توسعه پایدار، ارتقای کیفیت زندگی و آموزش همگانی، مستلزم هماهنگی، همکاری و همراهی همه ارکان یک جامعه می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش، با استناد به حدیثی از حضرت رسول اکرم (ص) که می‌فرماید "طلب العلم فریضه علی کل مسلم و مسلمه" ، یاددهی و یادگیری را از نیازهای اولیه و بنیادین انسان در مسیر زندگی دانست و به همین جهت تعلیم و تربیت انسان‌ها را سرمایه‌ای ضروری در تلاش برای واقعیت بخشیدن به آرمان‌های صلح، آزادی و عدالت اجتماعی دانست و سواد را ابزاری برای توسعه انسانی، کاهش فقر، جهل و آسیب‌های اجتماعی برشمرد.

این مقام مسئول افزود: نتایج سوادآموزی و ارتقای سطح سواد طلایه‌های نور و امید را در دل‌ها روشن نگه می‌دارد و جامعه با ژرف‌اندیشی و موقعیت‌شناسی آن را مطالبه به ‌حق خویش می‌داند که باید به این مطالبات پاسخ مثبت داده شود.

هرمز نوروزی فرد معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان در این‌ نشست ضمن تشریح سیاست‌ها و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی حوزه سوادآموزی در آموزش ‌و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق دستاوردهای متعالی و ارزشمند این حوزه را نتیجه برنامه‌ریزی و تلاش‌های هوشمندانه کلیه عوامل دخیل در آموزش بزرگسالان و اهمیت به این موضوع دانست و گفت: ایجاد عدالت آموزشی از مهم‌ترین اولویت‌های سوادآموزی است که با حساسیت پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار