مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

بررسی راهکارهای عملی تربیت اسلامی در نشست قطب 4 کشور

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور تسریع در نهادینه شدن سند تحول بنیادین و دستیابی به اهداف این سند راهکارهای عملی نهادینه شدن تربیت اسلامی در مدارس کشور توسط روسای ادارات امور تربیتی قطب 4 کشور بررسی می شود.

کد مطلب: ۸۷۳۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی راهکارهای عملی تربیت اسلامی در نشست قطب 4 کشور

محمد علی واقعی صبح امروز در آیین افتتاحیه گردهمایی قطب 4 کشور اظهار کرد: این گردهمایی به مدت 2 روز با حضور روسای ادارات تربیتی استان های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی در بیرجند برگزار می شود.

وی، با بیان این مطلب که دستیابی به اهداف عالی نظام مقدس تعلیم و تربیت جز با نهادینه شدن سند تحول بنیادین امکان پذیر نمی باشد، تصریح کرد: یکی از دلایل به وجود آمدن آسیب های اجتماعی کم توجهی به فرایند پرورش در روند آموزش است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آموزش و پرورش را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اظهار داشت: آموزش بدون پرورش زمینه ساز به وجود آمدن متخصصین بی مسئولیت و مادی نگر در جامعه می شود.

واقعی با بیان این که برگزاری جشنواره هایی چون تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در نهدینه شدن فرهنگ تربیت اسلامی لازم است ولی کافی نیست، ادامه داد: تربیت به عنوان فرایندی که نتیجه آن صرفا در مقام عمل روشن می شود، دارای وجهه ای کاملا عملی و کاربردی است. از این جهت، هرگونه تلاش نظری در چهار چوب مفهومی باید ناظر به فواید عملی باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با تأکید بر اجرای شیوه نامه ترمیم نیروی انسانی در حوزه پرورشی، ابراز داشت: برخورداری از نیروی های مومن، متعهد و متخصص شرط اول برای دستیابی به اهداف عالیه تربیتی در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی با اشاره به شرکت 136 فرهنگی استان در جشنواره های تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در سال تحصیلی گذشته اضافه کرد: باید راهکارهایی ارائه کرد تا میزان استقبال مربیان و معاونین پرورشی از این جشنوراه ها افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار