ترویج فرهنگ مطالعه از جمله اهداف راه اندازی جام باشگاههای کتابخوانی است

کاشان (پانا) -معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: اهدا کتاب به کتابخانه مدرسه، ایجاد کتابخانه های کوچک کلاسی، پرورش تفکر انتقادی، توسعه کارگروهی و ترویج فرهنگ مطالعه از جمله اهدافی است که طی سه دوره از راه اندازی جام باشگاههای کتابخوانی پیگیری شده است.

کد مطلب: ۸۷۳۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ مطالعه از جمله اهداف راه اندازی جام باشگاههای کتابخوانی است

حسین معافی در آیین آغازین جام باشگاههای کتابخوانی کاشان اظهار کرد: هر عضو باشگاه، یک کتاب داستان را خوانده و سپس با دیگر عضوهای باشگاه مبادله می کند، با هم می خوانند و همچنین درباره کتاب‌های خوانده شده باهم ‌گفت‌وگو کرده و آن‌ها را داوری می کنند.

وی افزود: در باشگاه‌های کتاب‌خوانی بچه‌ها مجموعه‌ای از آثار ادبی مرتبط با محدوده سنی خودشان را می‌خوانند و بعد می‌توانند تفسیر خودشان از اثر را در فضای باشگاه و در جمع دوستانشان بیان کنند و به اشتراک بگذارند و بعد درباره آن بحث و گفت‌وگو کنند. حتی از بچه‌ها خواسته می‌شود که نظرشان را برای نویسنده کتاب بنویسند که باعث ایجاد روابط جدیدی میان نویسندگان و خوانندگان شده است .

وی تصریح کرد: داوری و اعلام نظر در مورد کتابها، نامه به نویسندگان، معرفی کتاب در قالب ساخت فیلم کوتاه 100 ثانیه موبایلی از جمله فعالیت باشگاههای کتاب خوانی است که توسط اعضا انجام شده و به دبیرخانه جام باشگاهها ارسال می شود.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: در مرحله اول، کتابهای معرفی شده، فیلمها ‌و نامه‌های بچه‌ها از سوی داوران در هر شهر داوری شده بهترین اثر در هر مورد انتخاب شده و به دبیرخانه کشوری جام باشگاههای کتابخوانی معرفی خواهد شد.

معافی افزود: طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در گروه سنی کودک و نوجوان از مهرماه آغاز شده و در بهمن ماه پس از داوری فعالیت و آثار باشگاههای برتر معرفی و تقدیر خواهند شد.

به گزارش پانا، سومین دوره جام باشگاههای کتابخوانی همزمان با جشن 40 نویسنده، 40 شهر، با حضور طاهره ایبد در کاشان نیز آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار