مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: تحصیل سه هزار و 737 دانش آموز در مراکز آموزش از راه دور استان

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از جذب و تحصیل سه هزار و 737 دانش‌آموز از طریق مراکز آموزش از راه دور استان در سال تحصیلی گذشته خبر داد .

کد مطلب: ۸۷۳۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: تحصیل سه هزار و 737 دانش آموز در مراکز آموزش از راه دور استان

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت ششم آذر، چهاردهمین سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور ، به تشریح گزارشی از عملکرد و موفقیت‌های این حوزه در سال تحصیلی گذشته پرداخت.

وی از فعالیت 30 مرکز آموزش از راه دور در سطح شهرستانها و مناطق تابعه استان خبر داد و گفت : خوشبختانه با تلاش موسسین و مدیران مدارس آموزش از راه دور استان ، تعداد سه هزار و 737 دانش آموز شامل یک هزار و 942 دختر و یک هزار و 795 پسر در این مراکز جذب و تحت پوشش تحصیلی قرار گرفته اند .

قربانی با بیان اینکه مهم ترین هدف از تأسیس مدارس آموزش از راه دور ، تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت و زمینه سازی برای بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش است ، تصریح کرد : مبنای تأسیس این مراکز ، توسعه عدالت آموزشی است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان مدارس آموزش از راه دور را ظرفیت و پتانسیل مناسبی برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل دانست و گفت : افرادی که فرصت حضور همیشگی در مدارس را نداشته و به خاطر شرایط جغرافیایی ، فرهنگی و سایر مشکلات از تحصیل بازمانده و یا ترک تحصیل کرده اند ، می توانند از طریق این مراکز ادامه تحصیل دهند.

وی با تاکید بر اینکه فراهم کردن شرایط مناسب ادامه تحصیل افراد، وظیفه آموزش و پرورش است، تصریح کرد : با تاسیس مدارس آموزش از راه دور ، شرایط ادامه تحصیل این افراد فراهم شده و ضروری است با همفکری موسسین و کارشناسان مربوطه در خصوص رفع مشکلات موجود و تقویت برنامه های مدارس آموزش از راه دور و به روز رسانی قوانین و مقررات اقدام شود.

قربانی ادامه داد : با توجه به فراهم نمودن نصب سامانه های آموزش الکترونیک مدارس ، تلاش بر این است افزایش دسترسی و بهره برداری از خدمات الکترونیکی به ویژه آموزش آنلاین برای فراگیران فراهم شود تا دانش آموزان از مزایای آموزش های غیر حضوری و مجازی در برنامه های آموزشی و تربیتی بهره مند شده و مدارس هم بتوانند در خصوص افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان گام های موثری بر دارند.

وی هم چنین از کسب رتبه های سه رقمی و زیر هزار در کنکور سراسری سال 97 توسط دانش آموزان مراکز آموزش از راه دور استان خبر داد و گفت : با توجه به فعالیت 420 نفر نیروی انسانی در این مدارس ، بستر مناسبی برای اشتغال افراد تحصیل کرده در این مراکز فراهم شده است.

قربانی با بیان اینکه اکثر دانش آموزان مدارس آموزش از راه دور در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند گفت : این دانش آموزان با افزایش دانش فنی و مهارت خود در این رشته ها ، تاثیر بسزایی در بهره وری نیروی کار و اشتغال در حرف مختلف خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان با اشاره به اینکه هر اقدامی که در حوزه تعلیم و تربیت صورت می گیرد، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری در جهت تربیت نیروی انسانی و فرهنگ مطلوب آن جامعه است ،گفت : باید تلاش شود مدارس آموزش از راه دور از نظر امکانات ، تجهیزات و آموزش های کیفی ارتقاء یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار