جلسه آوان کودکی با موضوع سبک فرزند پروری

پیربکران، اصفهان (پانا) - جلسه آوان کودکی با موضوع سبک فرزند پروری با حضور اولیای پیش دبستانی منطقه پیربکران در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
جلسه آوان کودکی با موضوع سبک فرزند پروری

جلسه آوان کودکی با موضوع فرزندپروری در تاریخ پنجم آذر ماه 97 با حضور اولیای دانش آموزان پیش دبستانی در سالن اجتماعات معلم برگزار شد. طالبی و رحیمی از مشاورین منطقه، مدرسین دوره بودند که درباره تکنیک های فرزندپروری برای اولیا صحبت کردند.

رحیمی در صحبت های خود بیان کرد: وقتی خواسته های ما با فرزندانمام یکی نباشد چه تکنیک ها و راهکارهایی به کار ببندیم. اگر فرزند ما در خانه لجباز بود و در مهمانی اینچنین نبود نشان می دهد که مشکل از فرزند ما نیست. دخالت در کارهای دیگران انرژی پدر و مادر ما را کم می کند و وقتی انرژی کم شد رفتار فرزندانمان را بیشتر در قالب لجبازی می بینیم. تکنیک های بی اعتنایی در مقابل لجبازی بسیار کارآمد است.

وی افزود: بی اعتنایی با قهر کردن فرق دارد. در قهر کردن اخم هست ولی بی اعتنایی یعنی نادیده گرفتن. بهترین کار این است که مواقعی بچه ها لجبازی نمی کنند به آنها توجه کنیم. وقتی کودکانمان چیزی از ما خواستند و ما مایل نبودیم به آنها بدهیم فقط باید بگوییم نه. لازم نیست توضیح دهیم تا فرزندانمان از بین توضیحات ما دلیلی پیدا کند.

وی در پایان زیاد کردن تحمل انرژی، برقراری رابطه بهتر با فرزندان، رفتار قاطعانه داشتن، فراهم کردن یک محیط مناسب برای فرزندان، استفاده از بند بی اعتنایی در برخی موارد، استفاده از قوانین خاص و استفاده از تشویق و تنبیه را از مهارت های فرزند پروری با رویکرد ترکیبی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار