پرواز کلاغ‌ها و گنجشک شگفت‌انگیز ایرانی روی پرده نانت فرانسه

تهران (پانا) - چهلمین دوره جشنواره سینمایی سه قاره نانت فرانسه سه فیلم پویانمایی ایرانی را در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغه و گنجشک شگفت‌انگیز» روی پرده برد.

کد مطلب: ۸۷۳۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پرواز کلاغ‌ها و گنجشک شگفت‌انگیز ایرانی روی پرده نانت فرانسه

به گزارش روابط عمومیکانون پرورشی، این جشنواره که از سال ۱۹۷۹ آغاز به کار کرده است به سینمای قاره‌های آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین می‌پردازد و پس از جشنواره کن، مهم‌ترین رویداد سینمایی فرانسه به‌شمار می‌رود.

در چهلمین دوره این جشنواره که از ۲۹ آبان ۱۳۹۷ (۲۰ نوامبر ۲۰۱۸ میلادی) آغاز و تا ۶ آذر (۲۷ نوامبر) در نانت فرانسه ادامه می‌یابد سه فیلم پویانمایی از تولیدات قدیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «روزی کلاغی» ساخته عبدالله علیمراد، «کلاغی که می‌خواست قویترین باشد» ساخته محمد علی سلیمان‌زده و «گنجشک و پنبه‌دانه» ساخته مرتضی احدی در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغه و گنجشک شگفت‌انگیز» به نمایش گذاشته شد.

پویانمایی «کلاغی که می‌خواست قویترین باشد» ساخته محمد علی سلیمان‌زده

این فیلم در اکتبر سال ۲۰۰۷ میلادی نیز در فرانسه به نمایش عمومی درآمده بود .

جشنواره فیلم سه قاره (Three Continents Festival) به همت دو برادر به نام‌های فیلیپ و آلن ژلادو در سال ۱۹۷۹ پایه‌گذاری شد و هدف آن پشتیبانی از استعدادهای جدید فیلم‌سازی بود.

گفتنی است سینمای ایران در دوره‌های مختلف این رویداد بزرگ سینمایی حضور موفقی را تجربه کرده است و سینماگران ایرانی جایزه‌های زیادی را از این جشنواره به‌دست آورده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار