با حضور معاون آستان قدس رضوی و نمایند ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:

همایش ملی نماز؛ سلامت جسم و جان: تدبیری در سیره و فرهنگ رضوی در یاسوج برگزار می شود

یاسوج(پانا) ـ گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی استان در تاریخ 6 آذر 97 لغایت 7 آذر 97 همایش ملی نماز: سلامت جسم و جان، تدبیری در سیره و فرهنگ رضوی را در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۷۳۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
همایش ملی نماز؛ سلامت جسم و جان: تدبیری در سیره و فرهنگ رضوی در یاسوج برگزار می شود

دبیر اجرایی همایش اظهار کرد: حدود 300 مقاله به این همایش ارسال شده است، که کمیته علمی همایش پس از داوری مقالات 85 مقاله را به عنوان مقالات برگزیده انتخاب کرد و از این تعداد 45 مقاله برای چاپ در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ارسال خواهد شد.

دکتر محمد جواد فرحبخش در گفت و گو با خبرنگار پانا افزود: در مجموع همه 85 مقاله را در کتابچه ای با عنوان نماز در فرهنگ رضوی به چاپ خواهیم رساند.

مدیر گروه فرهنگ و معارف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اهداف همایش گفت: یکی از مهم ترین اهداف همایش اقامه نماز و راهبردهای اشاعه و ترویج فرهنگ سلامت بخش نماز با تاکید بر سیره و آموزه های رضوی است.

وی با اشاره به اهمیت همایش تصریح کرد: این همایش ISC است یعنی در پایگاه استنادی جهان اسلام ثبت شده و مرتبه آن علمی و پژوهشی است به همین خاطر مقالات پر محتوای زیادی به این همایش ارسال شده است.

فرحبخش با بیان اینکه حدود 900 مهمان از سراسر کشور در این همایش شرکت خواهند کرد گفت: معاون آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در استان، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، شخصیت های علمی، سیاسی، اجتماعی و دینی در سطح ملی و استانی، طلاب حوزه، دانشجویان دانشگاههای استان، اساتید، محققان و پژوهشگران از سراسر کشور مهمانان این همایش هستند.

وی نقش آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی را در این همایش بسیار مهم خواند و افزود: آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی استان بازوی توانمند و محرک قدرتمند موتور این همایش هستند.

دبیر اجرایی همایش با تقدیر و تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش، معاونت پرورشی و رییس سازمان دانش آموزی استان اظهار امیدواری کرد: دامنه این همکاری ها گسترده تر شود و بتوانیم در پیاده سازی آموزه های دینی و ایجاد فضای با نشاط در عرصه تعلیم و تربیت گام های زیادی برداریم.

محورهای همایش:

1ـ کلیات و سیمای «نماز» در علوم عقلی و نقلی، آثار ادبا، علما، حکما وعرفای متقدم و متأخر (با تأکید بر فرهنگ، سیره و آموزه های رضوی)

۲- اقامه «نماز» و راهبردهای اشاعه و ترویج فرهنگ سلامت بخش«نماز» (با تأکید بر فرهنگ، سیره و آموزه های رضوی)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار