‍ مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز :

تشکیل کانون های دانش آموزی هلال احمر باعث افزایش تاب آوری و رسیدن به جامعه ایمن می‌شود

البرز (پانا) - دکتر ناصر چرخساز،‍ مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در آستانه برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس گفت : تشکیل کانون های دانش آموزی هلال احمر باعث افزایش تاب آوری و رسیدن به جامعه ایمن می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کانون های دانش آموزی هلال احمر باعث افزایش تاب آوری و رسیدن به جامعه ایمن می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز به برگزاری انتخابات کانون دانش‌آموزی در دبیرستان های استان اشاره کرد و گفت: دانش آموزان علاقه‌‌مند به فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر با عضویت در این کانون ها، انتخاباتی را برای تعیین اعضای شورا برگزار می‌کنند.

وی هدف از تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس را آموزش در سنین پایین و یاری رساندن در حوادث دانست و افزود: دانش آموزانی که در کانون هلال احمر عضو می شوند پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، احیای قلبی و ریوی، اسکان اضطراری و پناهگیری و تخلیه اضطراری را آموزش می‌بینند تا بتوانند اولین یاری گر خانواده و خود در حوادث باشند.

چرخساز افزود: در جمعیت هلال احمر می‌خواهیم از سنین پایین این فرهنگ را ترویج کنیم تا در کنار برنامه‌های آموزش همگانی، سنین بالاتر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم نکات ایمنی را آموزش دهیم.

وی اظهار کرد: کانون دانش آموزی هلال احمر نهادی غیر سیاسی و غیر دولتی است که جمعیت هلال احمر را به اهداف چهار گانه ترویج مفاهیم صلح و بشردوستی، تسکین آلام بشری، حفظ کرامت و احترام انسان ها و تلاش برای تامین سلامت انسان‌ها می‌رساند.

ناصر چرخساز با اشاره به آموزش پناهگیری و مهارت‌های خودامدادی به دانش آموزانی که عضو هلال احمر شدند، اعلام کرد: مربیان جمعیت هلال احمر با حضور در این مدارس با آموزش مباحث طرح دادرس کمک های اولیه، اسکان اضطراری، حمل مصدوم را به دانش‌آموزان و کارکنان این مدارس آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله در مدرسه فاطمه پزشکی شهرستان کرج بیان کرد: کارکنان پژوهشگاه زلزله با قرار دادن برانکارد، چادر و کیف کمک‌های اولیه در کانکس عملیات این مدرسه از دانش آموزان خواستند تا در حوادث از تجهیزات این کانکس استفاده کنند.

وی در ادامه با یادآوری شعار این مانور " مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور " بیان کرد: در راستای اجرای این مانور، سلسله نشست‌های هماهنگی میان دستگاه های مجری با حضور نمایندگان آتش نشانی، اورژانس، جمعیت هلال احمر، سازمان دانش آموزی، نماینده پژوهشگاه ملی زلزله و مسئولان مدرسه فاطمه پزشکی برگزار شد.

وی در خصوص اجرای این مانور تصریح کرد: اعضای پژوهشگاه ملی زلزله با مربیان جمیعت هلال احمرنقشه خطر محله را تهیه کردند و با مراجعه به درب منازل اطراف مدرسه پناهگیری و خروج اضطراری را به شهروندان آموزش دادند تا در زمان زلزله به محل اسکان موقت برپا شده در مدرسه مراجعه کنند.

وی دانش‌آموزان را امدادگران، آتش‌نشانان و تکنسین اورژانس در این مانور معرفی کرد و افزود: هدف اصلی مانور زلزله، جامعه محور بودن آن است و از دانش آموزان و خانواده های آنها در برگزاری این مانور استفاده می‌شود.

گفتنی است، مانور سراسری زلزله امسال به میزبانی استان البرز در هفتم آذر ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری اجرا می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار