خرد و علم آموزی اولویت سنین جوانی است

دشتستان،بوشهر (پانا)_ مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان گفت: یکی از وظایف مهم شورای دانش آموزی ترویج کتاب خوانی در مدارس است.

کد مطلب: ۸۷۳۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
خرد و علم آموزی اولویت سنین جوانی  است

سید حسن لواسانی فرد در جلسه ای با حضور روسای شورای دانش آموزی مدارس دخترانه دشتستان اظهار داشت: با کسب علم و خرد ورزی در هر لحظه و مکان باید موقعیت خود را آنالیز کنیم.

وی گفت: با بررسی تصمیمات و کارهای روزانه خود راه پیشرفت و رشد را پیدا می کنیم و با علم آموزی می توانیم در مسیر تعالی قدم برداریم.

لواسانی فرد با تاکید بر نقش مطالعه و کتاب خواندن در رشد و پیشرفت انسان ها تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف یک شورای موفق دانش آموزی در سطح مدارس ترویج کتاب خوانی در میان دانش آموزان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک انسان باید حداقل 100 کتاب مختلف در طول دوران زندگی خود مطالعه کند افزود: مطالعه کتاب سطح فکری را باز می کند و سبب می شود نسبت به خود، آگاهی بیشتری پیدا کنیم.

لواسانی فرد تاکید نمود که خود شناسی مقدم بر اجتماع و جامعه شناسی است و گفت: با خود شناسی از ظن و گمان های بد نسبت به مردم باید پرهیز شود و در مورد مردم باید مثبت فکر کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان اظهار کرد: شورای دانش آموزی تمرین پذیرش مسئولیت های بزرگ در سطح جامعه است .

وی گفت: شما به عنوان منتخب دوستانتان باید اعتماد آنها را با صداقت جلب کنید و امانتدار آنها باشید مشکلات اساسی مدرسه خود را شناسایی و در برطرف نمودن همه کمبودها کمک حال مدیر و معلمان خود باشید.

لواسانی فرد گفت: برای توسعه باید یک انسان کامل به تمام معنا باشیم شما آینده سازان این نظام هستید پس برای رشد و کمال شخصیت خود که در آینده سبب توسعه پایدار کشور شود باید اهداف مهمی با برنامه ریزی دقیق همراه با کسب مهارت های لازم داشته باشید.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دشتستان در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: شورای دانش آموزی در اولین جلسه درون مدرسه ای خود اعضای هیئت رئیسه را انتخاب و جلسات شورا باید به صورت فعالانه در طول سال تحصیلی برگزار شود.

حبیب اله بوستانی گفت: همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مذهبی، انقلابی و ملی مدرسه، همچنین بهره مندی از شیوه نامه های آموزشی و پرورشی و مراقبت بر همسویی فعالیت ها شورای دانش آموزی و انجمن های آن از وظایف مهم رئیس و اعضای شورا می باشد.

وی گفت: یک شورای پویا و فعال دانش اموزی نقاط ضعف و قوت مدرسه از دید دانش آموزان را شناسایی ضمن انتقال به مدیر مدرسه جهت رفع کمبودها و ارتقاء نقاط قوت تلاش می کند.

بوستانی با بیان اینکه هویت دینی، انقلابی و ملی دانش آموزان باید تقویت شود تصریح کرد: ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش آموزان و اولیا مدرسه، تقویت اعتماد به نفس، خودباوری و برقراری دوستی و صمیمیت بین دانش آموزان و اشاعه احترام و اکرام نسبت به اولیاء مدرسه از برنامه های عملیاتی و ضروری شورای دانش آموزی است.

بوستانی با اشاره به لزوم کشف استعدادها و مدیریت همه جانبه در جهت رشد و پیشرفت تحصیلی و تربیتی اظهار کرد: با رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی، نظم و انضباط اجتماعی و پایبندی به رعایت قوانین مدرسه از رقابت های ناسالم و مخرب در فعالیت های دانش آموزی باید جلوگیری شود.

گفتنی است در این نشست هم اندیشی که در سالن کنفرانس مدیریت برگزار شد شیوه نامه و دستورالعمل های وظایف مربوط به اعضای شورای دانش آموزی توسط معاون پرورشی و تربیت بدنی به روسای شوراهای دانش آموزی داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار