رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز خبر داد: پرداخت 2 هزارمیلیاردتسهیلات به عشایر و روستاییان

البرز (پانا) - سید مجید موسوی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: 2 هزار و 229 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی البرز پرداخت شد.

کد مطلب: ۸۷۳۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی  البرز خبر داد: پرداخت  2 هزارمیلیاردتسهیلات به عشایر و روستاییان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تسهیلات کم بهره به 298 طرح تولیدی اشتغالزا در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ایجاد و توسعه ، و تکمیل طرحهای فعالیتهای گلخانه ای ، پرورش قارج ، گیاهان دارویی ، پرورش دام و طیور، شیلات وآبزیان ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با سود ۶ درصد پرداخت شد.

وی گفت: این طرح ها پس از اخذ مصوبه کارگروه اشتغال استان به بانکهای عامل کشاورزی، پست بانک ، توسعه تعاون و صندوق کار آفرینی امید معرفی شده اند.

موسوی در خصوص طرحهای معرفی شده به بانکهای عامل گفت : طرحهای منعقد شده در بانکهای عامل 139 طرح ، به مبلغ 827 میلیارد ریال و با پیش بینی ایجاد اشتغال هزار و 103 نفر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در خصوص جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری 117 طرح ، جمعاً به مبلغ 596میلیارد ریال با پیش بینی ایجاد اشتغال 770 نفر توسط بانک های عامل افزود: کشاورزی ، پست بانک ، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است و مابقی طرحهای که پرونده تسهیلاتی آنها در بانک تکمیل شده پس از تخصیص اعتبارجدید در فرایند پرداخت قرار خواهد گرفت .

وی در مورد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی گفت: تسهیلات مکانیزاسیون با نرخ سود 15 درصد به بهره برداران پرداخت میشود که این تسهیلات به منظور خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی و دامپروری، در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون، پرداخت می گردد.

موسوی افزود: مبلغ 92 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در سال 1396 پرداخت شده است. همچنین در سال 1397 تعداد 41 مورد پرونده به مبلغی بیش از 145 میلیارد ریال جهت دریافت تسهیلات مکانیزاسیون به بانک کشاورزی معرفی گردیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود : تسهیلاتی از محل صندوق حمایت از بخش کشاورزی با نرخ سود 14 الی 16 درصد نیز در قالب تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش به بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی ، آب و کشاورزی پرداخت میشود. که مبلغ 287 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال 1396 به متقاضیان پرداخت شد .و در سال جاری نیز تعداد 103 مورد به مبلغ هزارو 72 میلیارد ریال تسهیلات تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی معرفی گردیده است.

وی گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با نرخ سود 8 درصد با عاملیت بانک سینا و پارسیان به منظور ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از محل اعتبارات در اختیاراداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری در قالب تسهیلات سرمایه ای به بهره برداران بخش کشاورزی با حدالاقل سقف یک میلیارد ریال و حداکثر اعتبار 20 میلیارد ریال پرداخت می شود که در سال گذشته مبلغی بیش از 77 میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شده است .

وی تصریح کرد : در سال 1397 تعداد 15 طرح به مبلغی حدود 97 میلیارد ریال به اداره کل امور روستایی و شوراها جهت معرفی به بانک سینا صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در خصوص طرح های مشاغل خانگی ، این تسهیلات با نرخ سود 4 در صد به دارند گان مجوز فعالیت مشاغل خانگی در بخش کشاورزی پرداخت می شود. که در سال 1397 تعداد 104 طرح برای دریافت تسهیلات به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت معرفی به بانک انجام گرفته و از این تعداد 46 فقره به مبلغ 7 میلیارد و 770 میلیون ریال جذب و مابقی در حال پیگیری جهت دریافت تسهیلات است.

موسوی افزود: در خصوص تسهیلات اقتصاد مقاومتی با نرخ سود 18 درصد نیز با عاملیت کلیه بانک ها در قالب تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت می شود. که در سال 1396 مبلغ 496 میلیارد ریال از این محل به متقاضیان واجد شرایط پرداخت گردید. همچنین در سال 1397 نیز تا به این لحظه مبلغ 108میلیارد و 500 میلیون ریال توسط بانک ها پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار