هدف درس تفکر و سبک زندگی به کارگیری مهارت های تفکر در زندگی است

خرم آباد (‌پانا ) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هدف درس تفکر و سبک زندگی را پرورش مهارتهای تفکر به منظور به کارگیری آن در زندگی روزمره بیان نمود.

کد مطلب: ۸۷۳۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف درس تفکر و سبک زندگی به کارگیری مهارت های تفکر در زندگی است

اسدالله عباس زاده در نشست تخصصی معاونین ، مربیان، مشاوران و سرگروه های درس تفکر و سبک زندگی شهرستان بروجرد گفت: هدف نهایی تمامی فعالیتهای پرورشی رسیدن انسان به تعالی است و تمام فعالیتهای پرورشی باید ما را دررسیدن به این هدف یاری کند.

وی افزود :در حقیقت آموزش و پرورش وسیله ای برای تأمین مهارتهای زندگی به خصوص مهارتهای تفکر می باشد، مهارتهایی که نه تنها به توانمند ساختن افراد در زندگی حال می اندیشند بلکه به توانمندی آنان جهت زندگی آینده نیز تأکید می ورزند.

اسدالله عباس زاده با اشاره به هفته کتاب گفت:کتاب سرچشمه جوشان دانایی و توانایی یک کشور است یکی از محوری‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش لرستان در معاونت پرورشی و فرهنگی توجه به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی افزود: در هیچ دین و آئینی به‌اندازه دین اسلام به علم‌آموزی توجه نشده است لذا در قرآن کریم آیات بسیاری در خصوص اهمیت علم‌آموزی آمده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش لرستان اضافه کرد: اولین آیه‌ای که بر پیامبر اکرم نازل شد بر علم‌آموزی تأکید داشته و مبتنی بر دانایی و توانایی است.

وی توجه به کتاب‌خوانی را یکی ازشاخص‌های مهم توسعه برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر نشان می‌دهد که برای پیشرفت هر کشوری میزان توجه به این حوزه بسیار مهم است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان افزود: طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم در راستای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای خروج قرآن از مهجوریت، تدبر در قرآن و حفظ قرآن کریم در جامعه اسلامی ایران و به ویژه تربیت 10 میلیون حافظ در کشور در افق 1404 در مدارس ابتدایی با مشارکت معاونت آموزش ایتدایی انجام می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار