ماهی سیاه کوچولو به همدان آمد

همدان (پانا) - کارگردان نمایش «ماهی سیاه کوچولو» با اشاره به اجرای نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان عنوان کرد: «ماهی سیاه کوچولو» نوشته‌ی مهرنوش علیا (بر اساس داستان صمد بهرنگی) این اثر نمایشی درباره ماهی سیاه کوچولویی است که با مادرش در برکه‌ای کوچک زندگی می‌کند و رویای دریا در سر دارد.  و این نمایش پس از اجرای موفق خود در تماشاخانه شهرزاد و نیویورک امریکا در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان به نمایش درآمد.

کد مطلب: ۸۷۳۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ماهی سیاه کوچولو به همدان آمد

محمد عاقبتی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان گفت: در طراحی صحنه نمایش "ماهی سیاه کوچولو" تاکید بر نور و تصاویر است و سعی شده تا از عناصر دیگر دور شده و از این امکانات در نشان دادن مکان‌ها و شرایط استفاده شود.

عاقبتی درباره این داستان گفت : "ماهی سیاه کوچولو" یکی از داستان‌های کودکان، نوشته صمد بهرنگی نویسندهٔ ایرانی است.

وی اظهار کرد: او این داستان را در زمستان سال ۱۳۴۶ نوشت و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در سال ۱۳۴۷ منتشر کرد.

عاقبتی گفت: ماهی سیاه کوچولو کتاب برگزیده کودک در سال ۱۳۴۷ شد. همچنین جایزه ششمین نمایشگاه کتاب کودک در بلون ایتالیا و جایزهٔ بی‌ینال براتیسلاوای چک‌اسلواکی را در سال ۱۹۶۹ دریافت کرده‌است. این کتاب به بسیاری از زبان‌های جهان ترجمه شده‌است.

/حنانه فراهانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار