معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر:

طرح نماد در مدارس استان بوشهر اجرا می شود

بوشهر(پانا)_ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در مدارس گفت: برای اجرای این طرح در مدارس انتخاب شده استان بوشهر ۱.۵ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

کد مطلب: ۸۷۳۱۲۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد در مدارس استان بوشهر اجرا می شود

حسن قلندری در نشست مشترک فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس استان بوشهر اظهار داشت: یکی از طرح هایی که به صورت همکاری بین دستگاهی در کشور صورت می گیرد طرح نماد است که با دستور صریح مقام معظم رهبری است و این طرح سه فاز دارد که فاز اول آن در 6 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شده است و فاز دوم آن در سال گذشته در استان بوشهر و 26 استان صورت گرفته است.

قلندری گفت : این طرح 8 اختلال را بررسی می کند رفتارهای پرخاشگرانه، اضطراب، افسردگی، رفتارهای خود آسیب زنی، خود فرمانی، نقص انجام تکالیف و سو استفاده جنسی، جسمی و عاطفی از اختلالات مورد بررسی است و همچنین فقر، اعتیاد به فضای مجازی، اعتیاد به مواد مخدر، افسردگی، خودکشی و مشکلات جنسی از مشکلات اجتماعی است که در این طرح بررسی می شود.

وی افزود : در سال گذشته 187 میلیون تومان اعتبار این طرح بوده است که به فصل 5 یا همان مدارس اختصاص پیدا کرده است و در راستای شفاف سازی در بحث مالی طرح هریک از مدارس باید پوشش مالی طرح نماد داشته یاشند.

قلندری با بیان اینکه اجرای این طرح در سال جاری علاوه بر 12 مدرسه تعیین شده باید یک شهرستان با زیرساخت های لازم را تحت پوشش قرار می دادگفت: از بین سه شهرستان کنگان، دشتی و دلوار که کاندید انتخاب برای اجرای طرح بودند با شهرستان دشتی موافقت شد و همه مدارس شهرستان دشتی که 96 مدرسه است باید مجری طرح باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: 70 مشاور در شهرستان بوشهر، 50 مشاور در شهرستان دشتستان و 40 سفیر و مشاور در شهرستان دشتی آموزش و دوره لازم را برای همکاری در طرح گذرانده اند.

قلندری با بیان اینکه سه دستگاه در این طرح فعالیت بیشتری نسبت بقیه دارند ابراز داشت: آموزش و پرورش، دادگستری و استانداری در مرحله غربالگری فعالیت بیشتری دارند که وقتی این طرح از مرحله غربالگری به مرحله ارجاع برسد دستگاه های دیگر را نیز مرتبط می کند.

قلندری گفت : در رده بندی بین استان های اجرا کننده طرح نماد علاوه بر 6 استان پایلوت، استان بوشهر در بین 20 استان دیگر رتبه پنجم را کسب کرده است که عدم مشارکت والدین باعث افت این رتبه بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزارش فصلی این طرح به مقام معظم رهبری ارائه می شود از استاندار بوشهر به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری طرح نماد در استان خواستار همکاری دستگاه های مرتبط و فرمانداری ها با این طرح با آموزش و پرورش شد و خاطرنشان کرد: با توجه اهمیت موضوع این نیاز حس می شود که به صورت فصلی نشست های استانی در راستای این طرح برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار