کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای استان‌های شمالی کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از کاهش دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور از امروز خبر داد و اعلام کرد که دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال شرق ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای استان‌های شمالی کشور

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی، سامانه بارشی طی امروز شنبه در غرب خلیج فارس، استان‌های واقع در جنوب غربی، غرب، مرکز، سواحل خزر، بخش‌هایی از جنوب، شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، قم و شمال شرق فعال است.

این سامانه بارشی موجب بارش باران، وزش باد، در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد شدید و در نقاط سردسیر شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و ارتفاعات شمال شرق سبب بارش برف خواهد شد.

روز یکشنبه از میزان بارش در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و خراسان رضوی کاسته می‌شود و در نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب، سواحل خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و خراسان شمالی شرایط مشابه روز شنبه است.

در روز دوشنبه عمده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور بوده و در نواحی مرکزی، غربی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

همچنین شدت بارش در روز شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، لرستان، همدان، مرکزی، کردستان و روز یکشنبه در خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، لرستان، همدان، مرکزی و کردستان پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار