برگزاری نشست هماهنگی بخش خصوصی زنجیره‌گندم، آرد و نان با شرکت بازرگانی دولتی ایران

تهران (پانا) - نشست هماهنگی اعضای کانون زنجیره گندم، آرد و نان و بخش خصوصی حوزه‌گندم، آرد و نان با حضور  یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص بررسی کیفیت گندم، آرد و نان، مسائل سامانه فروش آرد سایر مصارف برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، در این نشست رؤسای اتحادیه‌ها و انجمن‌های آرد و نان و صاحبان کارخانجات آرد به بیان مشکل‌ها و مسائل خود در خصوص گندم تحویلی پرداختند و پس از بررسی جوانب کار، با تشکیل کمیته‌ای مشترک از کارشناسان و ارزیابی کیفی شرکت بازرگانی دولتی ایران و بخش خصوصی برای ارزیابی کیفیت گندم‌ها و انجام آزمایش‌ها موافقت شد.

بخش دیگر مباحث، مربوط به سامانه فروش آرد سایر مصارف بود که نمایندگان بخش خصوصی پیشنهاد دادند تا به موازات خرید آرد از سامانه‌ی فروش آرد سایر مصارف، خرید طبق روال گذشته نیز انجام شود تا خریداران آرد بتوانند برای کار با سامانه آمادگی پیدا کنند.

این گزارش می‌افزاید، آموزش نانوایان برای کار با سامانه پیشنهاد دیگر اتحادیه‌های نان بود که برای بهتر شدن امور با آن موافقت شد.

شروع فعالیت سامانه فروش آرد سایر مصارف از ابتدای دی ماه 97

قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شروع فعالیت سامانه فروش آرد سایر مصارف با یک ماه تاخیر از ابتدای دی ماه 97 در سطح کشور عملیاتی می‌شود.

کامبیز معتمد وزیری، قائم مقام معاونت بازرگانی داخلی شرکت گفت: بنا به درخواست برخی اتحادیه‌های ذی‌ربط و کانون انجمن صنفی کارخانجات آردسازی ایران مبنی بر تغییر تاریخ اجرای سامانه فروش آرد سایر مصارف، فعالیت سامانه از یکم دی آغاز می‌شود.

سرپرست اداره کل آرد و نان ثبت‌نام نکردن متقاضیان و بروز مشکل در تامین آرد مورد نیاز واحد صنفی و افتتاح نکردن حساب سپید و واسط توسط برخی کارخانجات را از دلایل تاخیر فعالیت سامانه دانست.

معتمد وزیری تاکید کرد: شرکت‌های غله و نمایندگی‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران ضمن مدیریت سقف گندم در اختیار ،نسبت به تامین گندم و آرد مورد نیاز واحدهای خبازی آزاد پز در ماه جاری اقدام کنند و همچنین کارخانجات آرد اولویت فروش و مصرف آرد تولیدی خود را به استان خود اختصاص دهند.

توزیع برنج و شکر تا تثبیت شرایط اطمینان بخش ادامه دارد

مدیر کل دفتر هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: با استناد به آیین‌نامه اجرای گردش ذخایر راهبردی کشور توزیع اقلام مورد نظر تا زمان تثبیت و حفظ وضع اطمینان بخش در کشور ادامه دارد.

حجت براتعلی گفت: به منظور تنظیم، حفظ آرامش بازار و کمک به هزینه سبد خانوار برنامه توزیع سراسری کالاهای اساسی برنج وشکر در دستور کار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار دارد.

براتعلی با اشاره به شروع مرحله اول توزیع برنج و شکر از 15 آبان تا اواسط آذر افزود: در این مرحله 10 هزار تن برنج تایلندی و 10 هزار تن شکر از طریق فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت(اسکاد) ، اتحادیه سراسری تعاونی‌های مصرف فرهنگیان ایران، اتحادیه سراسری تعاونی‌های کارگران(امکان) اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی و کشاورزان ایران و تعاونی عشایری کشور توزیع می‌شود.

وی گفت: اقلام مذکور از درب انبارهای شرکت بازرگانی دولتی ایران به قرار هرکیلوگرم برنج تایلندی (هومالی) 52000 ریال و برنج تایلندی (رده ب) 40000 ریال و شکر سفید به قیمت30000 ریال به مباشرین تحویل داده می‌شود.

مدیر کل دفتر هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: براساس حجم نیاز و تقاضاهای موجود مراحل بعدی توزیع این کالاها مجددا برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار