مدیرکل شیلات استان اردبیل خبرداد:

تولید بیش از 10 هزار تن ماهی در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: صید ماهیان سردآبی در مزارع تولید و پرورش ماهی استان اردبیل آغاز شده است و انتظار می رود بیش از 10 هزار تن انواع ماهی در استان تولید شود .

کد مطلب: ۸۷۳۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از 10 هزار تن ماهی در اردبیل

میرآرمان واعظی اظهارداشت : 520 مزرعه پرورش ماهی در استان وجود دارد و امسال به خاطر افزایش 15 تا 20 درصدی تولید در این مزارع ،بیش از 10 هزار تن انواع ماهی تولید می شود .
وی با بیان اینکه ماهیان سردآبی تولیدی در اردبیل به دلیل اقلیم و آب و هوای خنک از کیفیت خوبی برخوردار است ، افزود : این ماهی ها که اغلب از نژاد اوکلند فرانسه هستند ، دارای ارزش غذایی زیاد هستند و به تناسب آن قیمت بالایی دارند و علاوه بر مصرف داخلی به استان های همجوار و کشورهای همسایه صادر می شوند .
مدیرکل شیلات استان اضافه کرد : صید ماهی به صورت لایه ای و در طول سال صورت می گیرد ولی با توجه به مصرف زیاد در این فصل و همچین به وزن مناسب 800 گرم رسیدن ماهیهان سردآبی پرورشی پس از 8 ماه ، میزان صید بیشتر است .
واعظی از حمایت های خوب برای ایجاد مزارع پرورش ماهی در استان خبر داد و گفت : علاوه بر تسهیلات بانکی مناسب سالانه 100 هزار قطعه بچه ماهی به پرورش دهندگاه به صورت رایگان تحویل داده می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار