در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران: طرح جایگزین مصوبه برج - باغ‌ها به‌زودی‌ تعیین تکلیف می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تعیین تکلیف طرح جایگزین مصوبه برج – باغ‌ها طی روزهای آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران: طرح جایگزین مصوبه برج - باغ‌ها به‌زودی‌ تعیین تکلیف می‌شود

محمد سالاری در گفت‌وگو با پانا درباره طرح جایگزین مصوبه برج - باغ‌ها اظهار کرد: لغو مصوبه برج - باغ یکی از موضوعاتی است که در کمیسیون معماری و شهرسازی دنبال شده است. بالاخره بعد از پیگیری‌های جدی که در شورا انجام شد طرح جایگزین مصوبه برج - باغ‌ها با تاخیر بسیار زیاد به کمیسیون شهرسازی و سلامت شورای شهر تهران ارجاع داده شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران افزود: البته طرح جایگزین برج - باغ‌ها پیش از این به صورت غیررسمی از سوی آقای حناچی و معاونت شهرسازی ارجاع شده بود و بررسی‌های لازم در این راستا انجام شده است که امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده به سراجام برسد.

شورای شهر تهران پس از لغو مصوبه برج - باغ‌ها در اواخر سال 96، معاونت شهرسازی شهرداری تهران را مکلف کرد که با رویکرد کاملا کارشناسی و مبتنی بر نظر صاحب‌نظران، دلایل نابودی باغ‌های شهر در پی اجرای این مصوبه را آسیب‌شناسی و پس از آن لایحه جایگزین را به شورا ارائه کند. معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نهایت لایحه‌ای را با رویکرد آسیب‌شناسانه لایحه برج - باغ‌ها ارائه کرد که اکنون در شورای شهر در حال بررسی است.

در لایحه جدید که در دست بررسی است و تا حد زیادی با رویکرد اعلامی کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر مطابق است، قرار است حداقل متراژ برای تفکیک و تقسیم اراضی دارای هویت باغ به 5 هزار متر مربع برسد. بر این اساس املاکی که باغ است، نمی‌توانند هنگام تفکیک به کمتر از 5 هزار متر تفکیک شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار