رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان خبر داد:

رشد پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی و هیات امنای استان در سال‌تحصیلی جاری

ارومیه (پانا) - رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان از رشد پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی و هیات امنائی استان در سال‌تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی و هیات امنای استان در سال‌تحصیلی جاری

جلسه شورای نظارت بر مراکز آموزشی و مدارس غیر دولتی آذربایجان غربی صبح امروز در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

«بهرام صمدی» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت از مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی است چراکه این مراکز بخشی از نیازهای آموزشی کشور را تامین می کنند.

وی خاطر نشان کرد: فرآیند ثبت نام و کیفیت آموزشی آموزشگاههای آزاد باید مورد بازدید و بازرسی مستمر صورت گیرد تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

«افشین سنائی» رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سالتحصیلی جاری تعداد 472 مدرسه غیر دولتی در استان وجود دارد که شامل 254 مدرسه ابتدائی، 116 مدرسه دوره اول متوسطه و 102 مدرسه دروه دوم متوسطه می باشد.

این مقام مسئول گفت: پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی از 37 هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته، امسال به بیش از 41 هزار دانش آموز افزایش یافته است که رشد 8 درصدی را نشان می دهد.

وی از فعالیت 122 مدرسه هیئت امنائی در سالتحصیلی جاری در سراسر استان خبر داد و افزود: پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی از 45 هزار دانش آموز در سال گذشته امسال به بیش از 50 هزار دانش آموز افزایش یافته است که رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

سنائی با بیان اینکه 856 آموزشگاه فعال در سطح استان وجود دارد؛ گفت: از این تعداد، 371 آموزشگاه علمی آزاد، 477 آموزشگاه زبانهای خارجی و 8 آموزشگاه اختلالات یادگیری می باشد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد 54 مدرسه آموزش از راه دور با 5هزار و 281 دانش آموز در استان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار