احداث 13 باب کتابخانه در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مراحل مطالعه و احداث ۱۳ باب کتابخانه در آذربایجان غربی حال اجراست.

کد مطلب: ۸۷۲۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
احداث 13 باب کتابخانه در آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی به تاثیر مثبت فضای کتابخانه ها به عنوان مراکز علمی و ادبی و نقش این فضاها دراعتلای فرهنگ کتابخوانی محلات شهری اشاره نمود و گفت : با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی مکانی برای استفاده همه شهروندان است ، لذا دسترسی آسان به کتابخانه های عمومی یکی از کلیدهای اصلی موفقیت در ارائه خدمات کتابخوانی است و از اینرو تعدادی از کتابخانه ها با مساعدت شهرداری های محترم در پارک های شهری احداث خواهند شد.

ابراهیم مبارک‌قدم با بیان اینکه در حال حاضر طرح احداث 13 کتابخانه عمومی و مرکزی در دست مطالعه است، افزود : این کارهای اجرایی در شهرستان های ارومیه، خوی، بوکان، تکاب، سلماس، مهاباد، سردشت، میاندوآب، اشنویه و نقده انجام می شود .

وی زیر بنای این مکان‌های عمومی را مجموعا 8هزار مترمربع اعلام کرد و گفت : اعتبار 160 میلیارد ریالی برای تکمیل این طرح‌ها برآورد شده است که با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرای پروژه ها آغاز خواهند شد.

این مقام مسئول، پروژه کتابخانه جایگزین علامه طباطبایی ارومیه را از جمله این طرح‌ها برشمرد و توضیح داد:معماری این پروژه برابر با شاخص‌های مفهومی، معماری پایدار و تعامل وسازگاری با محیط در نماد شهری طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار