مسئول مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت خبر داد:

تکثیر و پرورش ۶ میلیون بچه ماهی در مرکز پرورش ماهیان گرم آبی پلدشت

ارومیه (پانا)- مسئول مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت گفت: درمرکز پرورش ماهیان گرم آبی پلدشت ۶ میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی تکثیر و پرورش می یابد.

کد مطلب: ۸۷۲۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تکثیر و پرورش ۶ میلیون بچه ماهی در مرکز پرورش ماهیان گرم آبی پلدشت

محمد مقدم مسئول مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت بابیان اینکه فیتفاک، بیکت، آمور و کپور معمولی از جمله انواع بچه ماهی های استخوانی پرورشی در این مرکزند گفت: آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن منابع غنی آبی رتبه اول تکثیر و تولید آبزیان را دارا است.

وی تصریح کرد: مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهید کاظمی پلدشت بزرگترین مرکز تکثیر انواع ماهیان استخوانی در استان بوده که این بچه ماهی ها در منابع آبی استان و شمال غرب کشور رها سازی می شوند.

مقدم گفت: این بچه ماهی ها در ۲۲۱ منبع آبی و استخرهای پرورشی رها سازی می شود که حفظ و بازسازی ذخائر منابع آبی از اهداف رها سازی بچه ماهیان است.

مسئول مرکز بازسازی و ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت افزود: ۶هزار و ۲۰۰ تن از انواع ماهی از این مرکز صید و به بازار سراسر کشور عرضه می شود.

وی گفت: سالانه انواع آبزیان تولیدی در کنار تامین نیاز داخل کشور به کشورهای همسایه از جمله کشور ترکیه، عراق، جمهوری نخجوان و ارمنستان صادر می شود و پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار