جنگل نشینان در مهاباد آبگرمکن خورشیدی دریافت می کنند

مهاباد (پانا)- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: اهالی روستاهای حاشیه جنگل های این شهرستان آبگرمکن خورشیدی دریافت می کنند.

کد مطلب: ۸۷۲۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
جنگل نشینان در مهاباد آبگرمکن خورشیدی دریافت می کنند

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اظهار داشت: اهدای این آبگرمکن های خورشیدی در راستای ترویج استفاده از انرژی پاک و جایگزینی سوخت‌های فسیلی و هیزمی بوده که با استقبال خوب روستاییان مواجه شده است.

وی بیان کرد: تعدادی از این آبگرمکن های خورشیدی در روستاهای 'دول بهار' و 'آفان' در بخش خلیفان مهاباد توزیع شده است و روستاییان از استفاده آنها رضایت کامل دارند.

پاتو اضافه کرد: قرار است در ماه های آینده بیش از 200 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در بین روستاهای حاشیه جنگل های مهاباد توزیع شود که هزینه هر دستگاه 45 میلیون ریال است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد افزود: با نصب این آبگرمکن های خورشیدی، استفاده روستاییان از چوب جنگل کمتر شده و همین امر باعث حفاظت بیشتر جنگل های بلوط می شود.

وی اظهار داشت: انرژی خورشیدی منبعی قابل دسترس، رایگان و تجدید پذیر است که استفاده از آن میزان قابل توجهی از وابستگی جنگل نشینان به سوخت های فسیلی و چوب درختان جنگلی را کاهش می دهد.

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از 197 هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و یک هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل های مهاباد بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای کاولان و کوران واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار