از خاطرات با دکتر نوربخش تا ماجرای خبر هیات مدیره شرکت تامین

تهران ( پانا) - روزنامه آرمان نوشت: فوت ناگهانی پزشک جهادگر دکترنوربخش سبب شد تا سراغ دوستان او برویم و از روابط، ویژگی‌های شخصیتی و کارنامه درخشان او بپرسیم.

کد مطلب: ۸۷۲۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
از خاطرات با دکتر نوربخش تا ماجرای خبر هیات مدیره شرکت تامین

در این بین همکلاسی دوره دانشگاه او دکتر سیدطه هاشمی که اینک سفیر ایران در واتیکان است، گزینه مناسبی بود. دکتر سیدطه هاشمی در پاسخ به قدمت آشنایی‌شان می‌گوید: دکتر نوربخش را از بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها شناختم. آن روزها دانشگاه تهران با توجه به وضعیت خاصی که در زمان جنگ تحمیلی داشت، نیروهای خالص انقلابی حضور فعال و موثر داشتند. دکتر نوربخش عضو جهاد بود و من هم درشورای هماهنگی تبلیغات مشغول بودم و عضو انجمن اسلامی دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران.

دکتر هاشمی ادامه می‌دهد: از همان آغاز یکدیگر را زیاد می‌دیدیم. انسانی شریف و با اخلاق بود. نمی‌دانم چرا همواره تصور می‌کردم دکتر نوربخش اهل یزد است آخر لهجه ایشان هم به یزد شبیه‌تر بود تا لهجه مشهدی. حداقل برای من این طور بود، چون من خودم هم جنوبی و کرمانی بودم و ترجیح می‌دادم او یزدی باشد تا مشهدی. هنوز بعضی از جزوه‌هایی را که از درس فیزیوپاتو رد و بدل کردیم؛ تا چندی قبل داشتم. اتفاقا در یکی از ملاقات‌های اخیر از او سوال کردم اگر جزوه‌هایت را می‌خواهی آن‌ها را برایت بیاورم به شرطی که جزوه‌هایم من را بیاوری که خندید مثل همیشه خنده‌ای ملیح و نمکین که هر شخصی را تسکین می‌داد.

وقتی که از سختی‌ها و ناملایمات با او حرف می‌زدی، با همین لبخند و تن صدای آهنگینش تسکین دهنده شنونده بود. وی در ادامه با لبخندی یاد گذشته می‌کند و می‌افزاید: گاهی که فکر می‌کنم به داشتن دوستانی مانند دکتر نوربخش احساس شعف می‌کنم. انسان در طول زندگی دوستان بی‌شماری دارد ولی فقط به تعداد محدودی عمیقا فکر می‌کند و دلبستگی دارد و قاعدتا این دوستان دارای مختصات خاصی هستند. مهربان، علیم، حکیم، باتدبیر، کارگشا.

از وی درباره خصوصیات دکتر نوربخش پرسیدیم که این گونه پاسخ شنیدیم: در میان دوستان دانشگاهی و بعدا کسانی که در عرصه مدیریتی کشور درخشیدند؛ دکتر نوربخش یکی از آن‌ها بود و همه صفات نیکو را داشتند. این مشخصات و ویژگی‌ها را نه این که الان که در میانمان نیست، بگویم؛ بلکه در زمان حیات ایشان هم اگر در محفلی نامی از ایشان برده می‌شد همین‌ها را که الان گفتم؛ باز می‌گفتم. وی در ادامه می‌افزاید: پس از آن که از دانشگاه آزاد استعفا دادم دکتر نوربخش در زمره اولین دوستانم بود که به من پیشنهاد داد تا در تامین اجتماعی با او همکاری کنم. من هم برایم بسیار خوشحال کننده و شادی آفرین بود که بتوانم در کنار مدیری فهیم و ارزشمند و مهربان انجام وظیفه کنم، لذا به عنوان عضو هیات مدیره شرکت دارویی به جهت حرفه پزشکی، پیشنهاد ایشان را پذیرفتم.

طه هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره سوابق جبهه دکتر نوربخش یادآور شد: در دوره جنگ علاوه بر این که دانشجوی موفقی بود، دبیر ستاد جنگ جهاد دانشگاهی هم بود. البته با دوستان دانشگاهی همدوره‌ای، موارد متعددی در جبهه بودیم؛ مثلا دکتر عراقی، دکترنادری و بعضی دوستان دیگر. دوستانی مانند دکتر صدر و مرحوم دکتر نوربخش، همواره در پیشانی فعالیت‌ها جهاد دانشگاهی بودند و ستاد جبهه و جنگ را او مدیریت می‌کرد. کاش روزی فرا برسد که به آرمان‌های ارزشمند و انسان‌های شریف و خدمتگزار به مردم و به کشور بیشتر از قبرشان احترام بگذاریم. از دکتر هاشمی درباره شایعات اخیر پیرامون عضویت او در هیات مدیره شرکت تامین سرمایه دارویی پرسیدیم که پاسخ داد: به این موج اخیر -که مانند سایر تهمت‌ها و افتراها، متاسفانه به یک سنت سیئه تبدیل شده- را، نمی‌خواستم جواب بدهم ولی چون برخی از دوستان نیز به اشتباه افتادند و در رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب خود -بدون تحقیق- درج و بازنشر کردند؛ جای گله هست.

طه هاشمی در ادامه تاکید کرد: در ستون آخر همان لیست جلوی اسم من این توضیح به صورت شفاف آمده که چون وی به عنوان سفیر واتیکان منصوب شده است عضویت وی لغو و مراحل جایگزینی فرد جدید هیات مدیره مراحل ثبت قانونی خود را دارد طی می‌کند. بنابر این باید پیش از انعکاس خبر به صحت و سقم آن توجه کرد و علاوه برآن، به این آموزه سیدالشهدا توجه کرد که اگر از معاد هراسی نداریم؛ لااقل در دنیا آزاد مرد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار