قالیبافان آذربایجان غربی 70 میلیاردریال وام دریافت می کنند

ارومیه(پانا)-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری 70 میلیارد ریال تسهیلات بانکی کم بهره مشاغل خانگی در راستای حمایت از قالیبافان این استان در اختیار این قشر قرار می گیرد.

کد مطلب: ۸۷۲۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قالیبافان آذربایجان غربی 70 میلیاردریال وام دریافت می کنند

جعفرصادق اسکندری افزود: یکهزار و 15 نفر از قالیبافان آذربایجان غربی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک های عامل معرفی شده اند و پرداخت تسهیلات در حال انجام است.


وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از استان های فعال در حوزه قالی بافی در کشور به شمار می رود و صنعت فرش یکی از شاخصه های اصلی اقتصادی این استان است.


وی با اشاره به اینکه حمایت از صنعت قالی بافی از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت است، بیان کرد: تفاهم نامه ای بین صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی و بانک مهر ایران جهت خرید اقساطی فرش دستباف به امضا رسیده که در این راستا 100 فقره وام 100میلیون ریالی به کارمندان دولت برای خرید فرش دستباف اختصاص یافته است.


اسکندری بیان کرد: فرش دستباف آذربایجان غربی به دلیل جایگاه ویژه ای که دارد، می تواند در جهت توسعه صادرات در منطقه نقش مهمی داشته باشد.


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: طی سال جاری 12 هزار و 980 مورد بازرسی از 227 کارگاه سطح شهرستان های آذربایجان غربی انجام شده است.


227 کارگاه متمرکز قالیبافی در آذربایجان‌غربی فعال است که این تعداد در بخش های کارگاهی، تعاونی تولیدی، اتحادیه صنفی قالیبافی و یک دانشگاه نیز در حوزه فرش دستبافت این استان فعالیت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار