در گفت و گو با پانا:

نمایش چارلی و کارخانه شکلات سازی در بیست وپنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر روی صحنه رفت

همدان (پانا) - نمایش چارلی و کارخانه شکلات سازی اثر معروف رولد دال به کارگردانی فریبا دلیری در بیست وپنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر روی صحنه رفت.

کد مطلب: ۸۷۲۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نمایش چارلی و کارخانه شکلات سازی در بیست وپنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر روی صحنه رفت

فریبا دلیری در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان اظهارکرد: مهمترین مولفه ای که باعث شد «چارلی و کارخانه شکلات سازی» را برای اجرا آماده کنم این بود که کارهای فانتزی برای کودکان و نوجوانان جذاب است لذا همواره برای اجرا به دنبال متون فانتزی هستم.

وی با اشاره به اینکه دلیل تاکیدم بر این موضوع نیز این است که تئاتر کودک و نوجوان در رقابت با کارتون ها و انیمشن های تلویزیونی است افزود: بچه ها جذب کارتون و انیمیشن می شوند چون فانتزی هستند و ما نیز اگر بخواهیم این جذبه را به تئاتر بدهیم باید بر این مسئله متمرکز شویم و به یک دیالوگ خوانی صرف قصه ها اکتفا نکنیم. متن اثر معروف رولد دال این قابلیت را داشت و تصمیم گرفتم روی آن سرمایه گذاری کنم.
وی درمورد اینکه رمان چارلی و کارخانه شکلات سازی یکی از 25 متن معروف دنیاست صحبت کردوگفت: همه دنیا با آن آشنایی دارند و ترجمه های زیادی در سراسر جهان شده است و بی شک قابلیت های آموزشی خاصی دارد که به آن اعتبار می دهد.

دلیری گفت: متن اصلی داستان 5 بچه را با ویژگی ها و خصوصیات مختلف روایت می کند و بسیاری از کودکان و نوجوانان شخصیت هایی مشابه به آنها دارند.

کارگردان نمایش چارلی و کارخانه شکلات سازی اظهارکرد: من تمام تلاش خود برای اینکه فانتزی های متن در اجرا به خوبی ارائه شود بکار بستم و فکر می کنم 80 درصد موفق بودم و آن 20 درصد را نیز به دو اجرا بودن تالار هنر و مشکلاتی که برای تعویض هر روز دکور داریم و یک مصیبت برای کارماست، مرتبط است چون ما را مجبور کرد برخی دکورها را حذف کنیم.

نویسنده این نمایش هادی حسنعلی و فریبا دلیری وکارگردان فریبا دلیری است این تئاتر در دوم آذر در سالن اصلی مجتمع شهید آوینی بر روی صحنه رفت.

/حنانه فراهانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار