انتشار آلبوم موسیقی دکترای افتخاری ادبیات آذربایجان در ایران

تهران (پانا) - آلبوم موسیقی «انتظار» با صدای علیرضا خیابانی، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری ندای ایماژ تبریز، منتشر و راهی بازار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
انتشار آلبوم موسیقی دکترای افتخاری ادبیات آذربایجان در ایران

آلبوم انتظار اثری است تازه، به خوانندگی علیرضا خیابانی که تنظیم قطعات آن را بهمن میرزازاده بر عهده داشته است و بر چند ترانه محلی و سروده هایی از رسول حمزه اف و بختیار وهاب زاده با آهنگسازی بهرام منصور اف، قلی عسگر اف، نیامدّین و امین ثابت اوغلو به اجرا در آمده است.

این آلبوم که با همکاری آنسامبل سما اجرا شده، شامل ۷ قطعه به نام های «قادانی من آلیم»، «عزیز دوستوم»، «آلما آتدیم»، «گئجه لر»، «آذربایجان»، «کیمه یالواریم» و «داشلی قالا» است و بهمن میرزا زاده (تار، عود)، سعید میرزا زاده (کمانچه)، یوسف محرمیان (بالابان) و نقی صاحبقرانی (ناغارا) در نوازندگی قطعات به هنرنمایی پرداخته اند.

بهمن میرزازاده (صدابرداری، میکس-مسترینگ و نظارت ضبط)، پویا راعیان و داریوش اسدالله پور (صدابرداران)، محمد باقر آقا میری (نگارگر)، استودیو ندای ایماژ تبریز-داریوش (ضبط) و غلامرضا میرزازاده به عنوان تهیه کننده و مدیر هنری این اثر، دیگر عوامل تولید این آلبوم بوده اند.

علیرضا خیابانی، زاده آبان ۱۳۳۷ در تبریز است و فارغ التحصیل رشته ژئوفیزیک از دانشگاه استانبول، او در شعر هم تیانی و هم خیابانی تخلص می کند و قریحه شاعری فوق العاده حساس و نیکویی دارد و به تبع آن در ۱۳۸۵ موفق به دریافت دکترای افتخاری ادبی دانشگاه باکو و پس از آن در ۱۳۸۶ به درجه استادی در همان دانشگاه دست یافت. از او کتاب های متعددی در زمینه شعر و ادب منتشر شده که در کتابخانه های معتبر کشورمان خزینه شده اند و از آن میان می توان به یاریله صحبت ۱ و ۲، از آب و گل به عشق، زلف آشفته، رباعیات خیابانی و... اشاره کرد.

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی انتظار با صدای علیرضا خیابانی و تنظیم بهمن میرزازاده، از سوی مؤسسه ندای ایماژ تبریز منتشر شده و از همین موسسه، دومین آلبوم علیرضا خیابانی با نام «شیرین یوخو» هم در آینده نزدیک به انتشار خواهد رسید. علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اصلی «انتظار» را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه و یا نسبت به خرید آنلاین و قانونی آن از طریق www.ritmo.ir اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار