رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهروچهاردانگه تاکید کرد:

ضرورت توجه بیشتر جامعه به امر وقف با نیت اجتماعی

اسلامشهر (پانا) - به مناسبت دهه وقف نشست خبری اصحاب رسانه با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه بیشتر جامعه به امر وقف با نیت اجتماعی

در این نشست که در دفتر ریاست اداره اوقاف وامور خیریه اسلامشهر وچهاردانگه برگزار شد، حجت الاسلام ارژنگی با گرامیداشت ایام ماه ربیع الاول وولادت پیامبر (ص) در سخنانی اظهار داشت:دهه وقف همه ساله در دهه آخر ماه صفر و اول ماه ربیع الاول طبق دستور العمل سازمان اوقاف با اجرای برنامه های گوناگون که مهمترین آن همایش یاوران وقف می باشد،برگزار می گردد.

وی درادامه افزود:درطول هفته وقف برنامه های دیگری رابا هدف شناسایی امر وقف به نوجوانان درقالب برگزاری زنگ انشاءودلنوشته در واحدهای آموزشی ،ارائه گزارش عملکرد سالانه،برگزاری نشست های صنفی با اقشار مختلف ،جامعه قرآنی و واقفین خیر اندیش را اجرا کردیم.

حجت الاسلام ارژنگی تصریح کرد:149موقوفه در اسلامشهرشامل مسجد،موقوفه غیر و موقوفه منفعتی ،در آمدی با اجرای نیات واقف درسامانه وقف به ثبت رسیده و ما در طول سال رصد موقوفات را در برنامه های کاری خود نیز داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهروچهاردانگه تاکید کرد:از اول سال 97 تاکنون آمار درآمد موقوفات اسلامشهررابالغ برپانصد و شصت میلیون تومان و بقاع متبرکه را نیز یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان بوده که در زمینه های گوناگون از جمله مسائل عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه و بحث های فرهنگی با در نظر گرفتن نیت و رضایت واقف هزینه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:اکنون می بایست جامعه به امر وقف با نیت اجتماعی توجه ویژه داشته باشدو خواستار همکاری مسئولین در زمینه ترویج فرهنگ وقف وورود نوجوانان و خانواده ها با شناخت وارائه اطلاعات آماری به آنان شد.

حجت الاسلام ارژنگی اذعان داشت :اکنون که با توجه به شرایط تحریم های اقتصادی استکبار جهانی همگان در جامعه شاهد آثار و برکات وقف هستند ،در راستای ترویج فرهنگ وقف می توان برنامه هایی از جمله،قرار دادن واحد درسی وقف در مدارس و دانشگاه ها،استفاده از ظرفیت رسانه ها و صدا وسیماو ساخت سریالهای تلویزیونی واجرای تور بازدید از موقوفات را داشته باشیم.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار