بهارستان در هفته جاری: پای مشکلات «هفت‌تپه» به کمیسیون‌های مجلس باز شد

یک وزیر در صحن، سه وزیر در کمیسیون جواب پس می‌دهند

تهران (پانا) - مشکلات کارگران هفت‌تپه بعد از حدود 16 روز اعتراض در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود و از سوی دیگر، این هفته وزیر علوم در صحن علنی و وزرای آموزش و پرورش، ارتباطات و نیرو در کمیسیون‌های مرتبط به سوالات نمایندگان جواب خواهند داد.

کد مطلب: ۸۷۲۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری: پای مشکلات «هفت‌تپه» به کمیسیون‌های مجلس باز شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری باتوجه به تعطیلی روز یکشنبه به مناسبت ولادت رسول اکرم، فقط در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهد داشت تا نمایندگان در 4 هفته گذشته تنها در یک هفته سه جلسه علنی برگزار کرده باشند.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات در هفته جاری برای پاسخ به سوالات محمد فیضی، نماینده مردم اردبیل و محسن بیگلری، نماینده مردم بانه و سقز در در مجلس شورای اسلامی، هر کدام یک فقره در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در هفته جاری برای ارائه گزارش عملکرد خود و دستگاه تحت نظرش در صحن علنی بهارستان حضور پیدا خواهد کرد.

بهارستان‌نشینان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره بررسی طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که هفته گذشته از صحن علنی مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون اعاده شده بود، را در دستور کار خود دارند.

طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعاده شده از شورای نگهبان در کنار طرح تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تبدیل به 2 وزارتخانه مستقل از دیگر برنامه‌های کاری نمایندگان در هفته جاری است.

وکلای ملت همچنین گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی درباره لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی خواهند کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در هفته جاری همچنین رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی درباره آسیب‌شناسی وضعیت شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی و رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از میزان مطالبات‌غیرقابل وصول و مشکوک‌الوصول بانکی کشور را در دستور کار خود دارند.

بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بُعد داخلی و خارجی از سال 1384 تا 1396 در کنار رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های واردات و صادرات ، مبارزه با قاچاق کالا، تخلفات مالی، عدم رعایت قانون و ضوابط و... از دیگر برنامه‌های نمایندگان در هفته جاری محسوب می‌شود.

رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد عملکرد منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) در قانون بودجه سال 1396 کل کشور، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده و رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تصویب تقاضای تحقیق و تفحص بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار وکلای ملت قرار گرفته است.

برای خواندن متن کامل دستور کار نمایندگان در صحن علنی «اینجا» را کلیک کنید.

اهم برنامه کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی نیز به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش

حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوالات 13 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز سه‌شنبه.

کمیسیون اجتماعی

بررسی مسائل و مشکلات کارگران اهواز ( کارکنان گروه ملی فولاد، نیشکر هفت تپه و کارون).

کمیسیون اصل نود

نشست با مسئولان وزارت اقتصادی و دارائی، سازمان خصوصی‌سازی، بانک کشاورزی، جهاد کشاورزی و شاکیان پرونده مزایده شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون خوزستان.

کمیسیون امنیت ملی

بررسی عملکرد سازمان بسیج مستضعفین با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس این سازمان در جلسه روز سه‌شنبه از ساعت 14 تا 14:30.

دومین جلسه بررسی ایرادهای 22 گانه شورای نگهبان به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT با حضور مسئولان مربوط در جلسه روز سه‌شنبه از ساعت 14:30 تا انتها.

کمیسیون انرژی

دعوت از رضا اردکانیان، وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات 7 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

بررسی راه‌های کنترل مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت با حضور مسوولان و کارشناسان محترم وزارت نفت (شرکت ملی پالایش و پخش فراوردی های نفتی ایران و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت)، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجمن نفت ایران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، پلیس راهور ناجا، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون بهداشت

اعزام اعضا محترم کمیسیون به شهر کهنوج برای دیدار با مسسولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای بررسی وضعیت سلامت شهرستان کهنوج، بازدید یکی از مراکز آموزشی، درمانی و نشست با مجمع خیرین سلامت استان.

کمیسیون صنایع

حضور محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوالات 8 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون کشاورزی

طرح سوال 11 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون.

برای خواندن متن کامل برنامه کاری وکلای ملت در کمیسیون‌های تخصصی «اینجا» را کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار