آثار زیانبار تفرقه، ضرورت پرداختن به وحدت را دوچندان می کند

خارگ ،بوشهر(پانا)-شیخ محمد فاروقی گفت: آثار مخرب و زیان‌بار تفرقه، ضرورت پرداختن به وحدت را دوچندان و مضاعف می‌کند. اختلاف‌نظر، اختلاف دیدگاه و اختلاف عقیده یک امر طبیعی و از سنن الهی است.

کد مطلب: ۸۷۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آثار زیانبار تفرقه، ضرورت پرداختن به وحدت را دوچندان می کند

هم‌زمان با هفته وحدت محمد فاروقی در مراسمی که در مسجد جامع جزیره خارگ برگزار شد، اظهار داشت: هفته وحدت هفته بسیار پر خیروبرکتی است و در نام‌گذاری این ایام به‌عنوان هفته وحدت، دوراندیشی و حکمت امام (ره) کاملاً مشهود است.
وی افزود: قرآن عظیم‌الشان می‌فرماید: به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. آثار مخرب و زیان‌بار تفرقه، ضرورت پرداختن به وحدت را دوچندان و مضاعف می‌کند. اختلاف‌نظر، اختلاف دیدگاه و اختلاف عقیده یک امر طبیعی و از سنن الهی است و برای رشد و پیشرفت اختلاف عقیده و سلیقه ضروری است.
امام‌جمعه اهل سنت گناوه ادامه داد: در دمای هوا هم اختلاف هست، پس وجود اختلاف چیزی است غیرقابل‌انکار، ولی دلیلی بر جبهه‌گیری، تحقیر و محکوم کردن نیست و لذا باید برادری‌ها را بیشتر کنیم.
وی تصریح کرد: این هفته، هفته میلاد پیامبر رحمت و مهربانی‌ها است که بعثت حضرت برای اتمام مکارم اخلاق بوده است. پیامبر اسلام هدفش رهایی انسان‌ها‌ از جهل و نادانی بود.
فاروقی گفت: اهل سنت استان بوشهر وفادار به‌نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران است و در مقوله وحدت تلاش‌های فراوانی انجام داده است، وحدت می‌تواند مبنای توسعه همه‌جانبه باشد، مسئولان باید مسائل وحدت برانگیز را دنبال کنند.
مجید خورشیدی معاون استاندار نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام (ره) نشان از آینده‌نگری آن امام بزرگوار دانست و گفت: امام رضوان الله تعالی علیه اختلاف تاریخی را به فرصت و جایگاه والایی برای وحدت تبدیل کرد.
وی بابیان اینکه جزیره خارج هم‌اکنون نماد وحدت در استان شناخته می‌شود، افزود: جزیره غنی و سرشار از منابع انرژی به‌عنوان جزیره آرامش و امنیت در خلیج همیشه فارس شناخته می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بابیان اینکه امنیت نشانه‌هایی از وحدت در این جزیره مهم و حیاتی است، اضافه کرد: خارگ و خارگی‌ها یادآور ایستادگی و مقاومت به تعداد روزهای جنگ است.
وی تصریح کرد: شیعه و سنی در استان بوشهر در کنار یکدیگر مانند یک جان در یک بدن در کنار هم زیست می‌کنند و این هم‌زیستی برکات فراوانی داشته است، خارگ مرکز وحدت اسلامی است، تجلی وحدت در تمامی گروه‌های اسلامی در این جزیره به نمایش گذاشته شده است.
خورشیدی گفت: امسال در کنار تمامی جشن‌هایی که در هفته وحدت در حال برگزاری است، جشنی با عنوان بهار مهربانی در سراسر کشور و استان بوشهر در حال برگزاری است که این جشن‌ها دارای گستردگی فراوانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار