در اختتامیه همایش هویت کودکان ایران اسلامی در یزد؛

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش: کلید توسعه و حل مشکلات جامعه در دوره پیش‌دبستانی است

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد کلید حل مشکلات جامعه در دوره‌های پیش‌دبستانی و دبستان است.

کد مطلب: ۸۷۲۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

نوید ادهم، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه اولین همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی که در یزد برگزار شد، به فرهنگ غنی استان یزد اشاره کرد و گفت: استان‌یزد بسیاری از فرهنگ‌های ایرانی اسلامی را در خود جای داده است. فرهنگ یزد یک فرهنگ ملی است که با زحمت نیاکان و بزرگان این دیار شکل گرفته است و باید از آن حفاظت کرد.

ادهم بر مبادلات فرهنگی بین یزد و سایر استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: همانطور که بادگیرها و قنات‌های استان، ارزش ملی است، قنوت و قناعت مردمان یزد نیز یک ارزش ملی است که باید به بیرون از استان یزد انتقال پیدا کند.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین را اصلی‌ترین هدف وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: مصمم هستیم آموزش و پرورش را که از زخم‌های کهنه و مشکلات زیاد رنج می‌برد، بر اساس این سند تبدیل به آموزش و پرورش مطلوب شود که مردم ایران از خروجی آن راضی باشند.

او یکی از اصلی‌ترین بحث‌های سند تحول بنیادین را کلیدواژه هویت دانست و گفت: این همایش به یکی از اصلی‌ترین بحث‌های سند تحول بنیادین پرداخته است. این همایش به جز پرداختن به هویت به عنوان یکی از کلیدواژه‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به دوره پیش دبستانی اختصاص دارد.

او ادامه داد: تعلیم و تربیت از دوره پیش دبستانی آغاز می‌شود. ما باید بحث تعلیم‌و تربیت را از این دوره آغاز کنیم. ما در ۴دهه گذشته خطای استراتژیک انجام دادیم که من نام این اشتباه را کوچک انگاشتن آموزش و پرورش گذاشته‌ام. این خطا باید جبران شود و راه جبران آن توجه به دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی است.

نویدادهم گفت: کلید توسعه، تعلیم‌و تربیت، ارتقای فرهنگ جامعه و حل مشکلات جامعه در دوره پیش دبستانی و دبستان است. خوشبختانه این همایش به خوبی به آن پرداخته و در نام گذاری خود بعد از هویت کودکان ایران اسلامی از دوره پیش‌دبستانی یاد کرده است.

ادهم در ادامه به هویت‌های ۴گانه‌ قومی، ملی، مذهبی و مدرن که در سند تحول بیادین آمده است اشاره کرد و گفت: هویت و انسجام ملی دو روی سکه هستند و اگر به هرکدام از آنها آسیبی وارد شود، دیگری نیز از آن متضرر خواهد شد.

او دوره کودکی را بهترین دوره برای هویت‌یابی دانست و گفت: هویت‌های ۴گانه هرکدام بخش مهمی از هویت فرزندان ایران را شکل می‌دهند و گستت و فاصله بین این هویت‌ها ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار