بیش از یک سوم مدارس خراسان رضوی خیر ساز است

مشهد(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از خیر ساز بودن یک سوم مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بیش از یک سوم مدارس خراسان رضوی خیر ساز است

قاسم علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه برگزاری همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور در گفت و گو با پانا اظهار کرد: حدود هشتصد نفر از خیرین به نمایندگی از خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در این همایش شرکت داشتندو همچنین حضور نمایندگان شورای اسلامی از کمیسیون های اجتماعی،کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون عمران مجلس بیانگر اهمیت موضوع است.

وی افزود: مدیران آموزش و پرورش و مدیران نوسازی استان ها و همین طور روئسای مجامع خیرین مدرسه ساز استان ها از سراسر کشور در مشهد گردهم آمده بودند تا در کنارتکریم و تجلیل از خیرین عزیز مدرسه ساز، اشاعه فرهنگ مدرسه سازی و کار خیر در بین نسل جوان ومردم کرده باشند.

خدابنده گفت: در کارگروه های تخصصی که تشکیل میشود راهکار های جذب خیرین، تشویق خیرین و راهکار های افزایش اعتبارات دولتی در ساخت و سازها و همین طور راهکارهاو پیشنهادات تشویقی برای خیرین در حوزه بحث انشعابات،نگهداری از مدارس و موضوعات دیگری که در کمیسیون هم مطرح میشود راهکارهایی برایشان پیدا کنیم و بتوانیم کمک حال خیرین عزیز باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد:آموزش و پرورش استان خراسان رضوی و مجمع خیرین پل ارتباطات و تعاملات بسیار خوبی باهم دارند.
وی در ادامه افزود: در استان خراسان رضوی از پنجاه و چهار هزار کلاس درس، بیست و دو هزار کلاس توسط خیرین ساخته شده است و این یعنی بیش از یک سوم مدارس را خیرین ساخته اند.
خدابنده در مورد طرح های در حال احداث توسط خیرین در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ما در حدود پانصد پروژه در حال اجرا داریم که بیش از نیمی از آن ها توسط خیرین ساخته شده است. با این حال ما هوز هم نیاز به ساخت مدارس جدید داریم.

خدابنده در مورد رویکرد جدید آموزش و پرورش در قبال آموزش مهارت ها گفت: رویکرد جدید آموزش و پرورش موضوع آموزش مهارت هاست و توسعه متوازن رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش بنابراین ما نیازمند ساخت هنرستان ها من از خیرین عزیز می خواهیم که بیشترین رویکرد ساخت و سازی به سمت هنرستان ها ساخت کارگاه و تجهیز کارگاه ها باشد به خاطر اینکه نیاز داریم به دانش آموزانی که مهارت های فنی لازم را کسب بکنند، تا در آینده کارآفرینی داشته باشند حداقل خود اشتغالی ایجاد شود و بتوانند برای خود شغلی ایجاد کنند این ها میسر نمی شود مگر اینکه در سایه آموزش مهارت ها در هنرستان های فنی و حرفه ای بنابر این نیاز الان ما موکدا ساخت هنرستان های فنی و کار و دانش و تجهیز کارگاه هاست البته در یک سری از نواحی استان و مناطق حاشیه شهری نیاز ما به ساخت و ساز ها بیشتر است و بعضی موقع ها کمتر است.
وی در ادامه گفت: خواهش من از خیرین محترم این است که محل ساخت را در اختیار آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی قرار دهند و اسرار بر ساخت در یک شهر یا روستای خواص نداشته باشند چرا که ممکن است ما در آنجا نیاز فوری یا اولویت ساختمان در آنجا نداشته باشیم اما هنگامی که خیرین اصرار می کنند ما چاره ای جز پذیرش این موضوع نداریم.
خدابنده گفت: در صورتی که اگر بر عهده آموزش و پرورش یا اداره کل نوسازی باشد قطعا ما فضایی که در اولویت اول و نیاز ماست آنجارا پیشنهاد خواهیم کردبرای ساخت که هر بار ساخت و ساز های بسیار خوبی که خیرین عزیز انجام دادند، دانش آموزان تحت پوشش رشد بسیار خوبی داشته اند.
خدابنده در ادامه افزود: دانش آموزانی که نمی توانستند مدرسه بیایند به خاطر کمبود فضای آموزشی جمعیت کثیری از آنها در این ساخت و سازها جذب شدند درس می خوانند و قطعا پیشرفت و توسعه کشور در گرو آموزش و پرورش است و محور توسعه آموزش و پرورش است. وی در ادامه گفت: اولین نیاز آموزش و پرورش فضای آموزشی و بعد نیروی انسانی است و خیرین عزیز کمک های بسیار خوبی در حوزه فضای آموزشی داشته اند و ما قدردانشان هستیم.
خدابنده در مورد خیرین مدرسه یار گفت: خیرین مدرسه یار گروهی از خیرین عزیز و گرانقدر بودند که در حوزه ساخت مدرسه توانی لازم برای ساخت مدارس یا فضای آموزشی نداشتند برای اینکه به یک مدرسه خاص کمک هایی شود و یا دانش آموزان یک مدرسه خواست را تحت پوشش قرار دهند.
وی در مورد حضور بانوان گفت: خراسان رضوی با گروهی از جمله بانوان خیر که در راستای مدرسه یاری قدم های بزرگی در حاشیه شهر مشهد برداشته اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار