ساخت 1100 مدرسه به همت بنیاد برکت در کشور

مشهد (پانا) - مدیرعامل بنیاد برکت از ساخت هزار و 100 مدرسه با حدود شش هزار کلاس درس برای دانش‌آموزان به همت این بنیاد در کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
ساخت 1100  مدرسه  به همت  بنیاد برکت در کشور

سعید جعفری با بیان اینکه این بنیاد وابسته به ستاد فرمان امام (ره) است، گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه مدرسه‌سازی و دلنگرانی ایشان بابت تعلیم تربیت فرزندان سرزمین می‌کوشیم فضا آموزشی ایمن و شایسته دانش‌آموزان ایرانی فراهم سازیم. بنیاد برکت در راستای تحقق این مهم از زمان تاسیس تا کنون 1100 مدرسه با حدود شش هزار کلاس درس برای دانش آموزان ساخته است. همچنین اکنون 500 مدرسه با 3 هزار کلاس درس در حال ساخت است که تا احداث 2 هزار مدرسه ادامه خواهیم داد. به طور اجمالی می‌کوشیم تا نقشی هر چند کوچک در این دریای بیکران نیکوکاری داشته باشیم.

جعفری با با بیان اینکه در مدرسه‌سازی بالغ بر 900میلیاد تومان سرمایه گذاری به طور مستقیم و غیر مستقیم شده است، اظهار کرد: بودجه ما به طور مستقیم از ستاد اجرایی فرمان امام تامین می‌شود و هیچ ردیف بودجه دولتی دریافت نمی‌کنیم. این بودجه متعلق به سهم ولی فقیه است و برای امورخیر از جمله مدرسه‌سازی استفاده می شود.

وی با اشاره به آثار اجتماعی و فردی مشارکت در امور خیریه گفت: تمام سعی ما بر هدایت جامعه به سمت اعمال خیر حتی در ابعاد کوچک است زیرا قطعا با توسعه این رویکرد بسیاری از مسائل و مشکلات در سطح کشور از بین خواهد رفت.

وی گفت: بنیاد برکت به تازگی توسعه مشارکت‌های عمومی را در برنامه خود قرار داده است که اولین مدرسه مشارکتی ما هم به تازگی آماده بهربرداری شده است. ما برای جمع‌آوری مشارکت‌های عموم در ابعاد گوناگون راهنمایی‌هایی در سایت قرار دادیم تا به طور مستقیم این مشارکت‌ها را جمع‌آوری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار