مدیرکل آموزش و پرورش استان طی پیامی تاکید کرد

وحدت و همدلی امت اسلام با روحیه بسیجی امکانپذیر است

زنجان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان با صدور پیامی به مناسبت هفته وحدت و هفته بسیج بر ضرورت حفظ اتحاد و همدلی در جامعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۶۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وحدت و همدلی امت اسلام با روحیه بسیجی امکانپذیر است

هفته وحدت نماد یکدلی و انسجام امت اسلام در سایه برادری و تعامل و دوستی با یکدیگر است. این هفته فرصتی فراهم می کند تا جهان اسلام و ملت های مسلمان بیش از پیش نسبت به جایگاه رفیع اسلام در جهان و در بین ملل مختلف حساس باشند و با اهتمام نسبت به مسائل و ارزش های اخلاقی و انسانی در جامعه خود، چهره رحمانی و صلح طلب و انسانی را از دین اسلام به نمایش بگذارند زیرا که وحدت و یکپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد میان آنان از تعالیم و آموزه های دین مبین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است.

طبق آموزه های قرآنی یکى از مهمترین اهداف رسالت پیامبر اسلام (ص) تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جاى خصومت و دشمنى بیان است و سرگذشت اسلام و پیروان این دین مبین به روشنی بیانگر این واقعیت تاریخی است. بازشناسی دقیق اهمیت و ضرورت وحدت امت اسلامی، نیازمند شناخت شایسته نقش و جایگاه آن در حیات و مـمات جـامعه اسلامی است.

در عین حال تقارن هفته وحدت را با هفته بسیج به فال نیک گرفته و امید آن داریم که در سایه بسیج مردمی و دانش آموزی و همدلی و تلاش و ایثار می توان نمودی از وحدت میان اقوام و ملل مختلف را به نمایش گذاشت. امروزه بسیج وظیفه جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و استقرار پایه های اخلاق و ایثار را بر عهده دارد و در این راستاست که همدلی و اتحاد جامعه با تکیه بر نیروی بسیج و وفاداران به دین و اخلاق امکامپذیر می شود.

بسیج یعنی حضور بهترین و بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی، برای اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، همیشه بهترین و خالص ترین و شرافتمندترین و پرافتخارترین انسانها این خصوصیات را دارند.

بدین لحاظ ضمن گرامیداشت این دو مناسبت میمون و مبارک بار دیگر بر توجه و تمسک به سیره نبوی تاکید نموده و امید آن داریم که پرچم اسلام در جهان همواره برفراز و استوار بماند.

انشاا...

رشتچی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار