سرپرست معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان:

باید سیستم پرداخت هزینه های پزشکی، از روش صندوقی به بیمه گری تغییر یابد

زنجان(پانا)-بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان بصورت صندوقی و توسط شرکت بیمه آتیه سازان در حال انجام است.

کد مطلب: ۸۷۲۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
باید سیستم پرداخت هزینه های پزشکی، از روش صندوقی به بیمه گری تغییر یابد

حسین حسنلو سرپرست معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در خصوص بیمه فرهنگیان گفت: بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان بصورت صندوقی و توسط شرکت بیمه آتیه سازان در حال انجام است که صندوق درمان در وزارت خانه دایر می باشد و شرکت آتیه سازان مسئول جمع آوری اسناد پزشکی همکاران بوده وپس از بررسی در سامانه مربوطه ثبت می کند.

وی افزود: در زمان واریز حق بیمه همکاران به صندوق درمان، هزینه ها بترتیب تاریخ ثبت پرداخت می گردد ولی از آنجائیکه 50 درصد حق بیمه از خود همکاران کسر می گردد و50 درصد دیگر باید از طریق سازمان تامین وپرداخت گردد، این امر تا کنون اتفاق نیفتاده و به همین خاطر پرداخت هزینه ها با تاخیر چند ماهه مواجه می شود. حسنلو با اشاره به ضرورت پرداخت به موقع هزینه های پزشکی همکاران اظهار داشت: اگر حق بیمه سهم سازمان به موقع پرداخت می شد هزینه های پزشکی همکاران در کوتاهترین زمان، بررسی و به حساب همکاران واریز می شد.

سرپرست معاونت پشتیبانی اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت آتیه سازان صرفا مجری طرح بوده و با مراجع درمانی قرارداد منعقد می نماید، به دلیل تاخیر در پرداخت هزینه های مراکز درمانی، تعدادی از این مراکز همکاری های خود را با شرکت آتیه سازان قطع می کنند و به همین دلیل اگر با هربیمه دیگری نیز قرارداد بسته شود و حق بیمه با تاخیر پرداخت مواجه شود، هزینه ها نیز بهتر از این نخواهد بود.

وی ضمن تاکید بر پرداخت سریع هزینه های پزشکی فرهنگیان گفت: اگر بخواهیم پرداخت ها زودتر و بهتر صورت گیرد باید این سیستم از روش صندوقی به بیمه گری تغییر یابد و بهترین کار این است که حق بیمه همکاران کلا توسط خود همکاران پرداخت گردد و اگر کمکی از طرف سازمان به عمل می آید به حساب خود همکاران واریز شود.

حسنلو با اشاره به عدم موافقت بیمه مرکزی با عقد قرارداد افزود: اگر بیمه بصورت بیمه گری اجرا شود باید حق بیمه توسط بیمه مرکزی تایید گردد واجازه عقد قرارداد با نرخ امروزی را بدهد که تا کنون موافقت نکرده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار